قانون پسماند در مرحله چکش‌کاری در کمیسیون مربوطه در مجلس است

نماینده دادستان کل کشور با اشاره به موضوع فاضلاب در منطقه ۲۲ گفت: امیدواریم قانون پسماند در مجلس بعد از چکش‌کاری در کمیسیون خاص آن به سرانجام برسد زیرا در آن تمام موارد از جمله راهکارهای رسیدگی به تخلفات و مجازات‌ها پیرامون مسئولانی که تخلف، ناکارآمدی و یا ترک فعل داشتند، دیده شده است.

به گزارش شهر، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی نماینده دادستان کل کشور در حاشیه سومین جلسه قرارگاه ایمنی کالبدی کلانشهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: ما به عنوان دادستانی کل کشور در بحث حفظ حقوق عامه در کل کشور وظیفه داریم. در بخش ساختمان های ناایمن نیز در کمیته های تخصصی که در هر استان تشکیل شده است، موضوع بررسی و راهکارهای موجود در این بخش از جمله تعطیلی، تخریب، بهسازی و یا مقاوم سازی از سوی دادستان ها در حال پیگیری است.

نماینده دادستان کل کشور با بیان اینکه در تهران نیز با همکاری شهردار تهران، شهرداران مناطق و ستاد بحران این اقدام در دستور کار است، افزود: اعلام شدن و یا اعلام نشدن ساختمان های ناایمن در شهر در کارگروه تصمیم گیری می شود اما آنچه که مهم است عملیاتی بودن این موضوعات است که انشالله راهکارهای هر موضوع در شهر تهران تا ماه آینده مشخص می شود و اقدامات لازم در زمینه های مختلف انجام می شود.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی همچنین بیان کرد: موارد متعددی است که به لطف خدا انجام شده و آمارها نیز نشان می دهد در بعضی از موارد بیش از ۵۰ درصد کار انجام شده است. درخصوص گودبرداری هایی که از سابق بوده نیز  اخبار خوبی وجود دارد که شهردار تهران آنها را اعلام می کند.

نماینده دادستان کل کشور درباره فاضلاب منطقه ۲۲ تهران نیز تاکید کرد: پیرامون موضوع فاضلاب منطقه ۲۲ تهران، جلسه های متعدد در ستاد بحران و مجلس شورای اسلامی برگزار شده و در چند روز اخیر نیز درخصوص قانون پسماند اقداماتی انجام می‌شود. انشالله این قانون در مجلس بعد از چکش کاری در کمیسیون خاص آن به سرانجام برسد زیرا در آن تمام موارد از جمله راهکارهای رسیدگی به تخلفات و مجازات ها پیرامون مسئولانی که تخلف، ناکارآمدی و یا ترک فعل داشتند، دیده شده است و کار آن به زودی در مجلس انجام می شود.

حجت الاسلام مرادی درباره لیست ساختمان های ناایمن شهر تهران ادامه داد: مواردی که ما در اختیار داشتیم به ستاد بحران و شهرداری اعلام شده و این جلسه نیز ثمره همین پیگیری ها است.

انتهای پیام/

۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
کد خبر: 30443

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =