برنامه چهارم توسعه هفته آینده در شورا ارائه و نهایی می‌شود/ عملکرد مثبت شهرداری در ۲ موضوع آلودگی هوا و بارش‌های اخیر

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جلسه غیرعلنی امروز شورا، مباحث مرتبط با برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علیرضا نادعلی در حاشیه جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه پس از انجام اصلاحات و اضافه شدن کمیت‌ها به برنامه چهارم توسعه، این برنامه جهت نهایی شدن و تصویب در شورا، رونمایی خواهد شد، اظهار کرد: قاعدتا این برنامه باید تا هفته آینده در دستور کار شورا قرار بگیرد و به تصویب برسد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: بر اساس برنامه توسعه چهارم شهرداری، برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ تدوین خواهد شد که نهایتا باید تا اواخر بهمن ماه به نتیجه برسد.

وی همچنین در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جلسه امروز شورا به شکل غیر علنی با سبک کمیسیون تلفیق برگزار شد، اظهار کرد: اعضای کمیسیون های شش گانه شورا در جلسه حضور داشتند و موضوع جلسه، برنامه چهارم توسعه شهرداری بود که چالش محور بوده و بر پنج موضوع متمرکز است.

نادعلی با بیان اینکه هریک از این پنج محور ممکن است کمیسیون های مختلف را شامل شود، تصریح کرد: در ادامه جلسه امروز تمام احکام بررسی شد؛ در نوبت اول جلسه آلودگی هوا، بافت فرسوده و حمل و نقل و ترافیک مطرح شد و در نوبت بعدازظهر بخش فرهنگی و اجتماعی، هوشمندسازی و  اصلاح نظام مدیریت شهری بررسی می‌شود.

وی با اعلام اینکه شهرداری در بین دستگاه های اصلی متولی آلودگی هوا در ادوار مختلف وظایف خود را بهتر از دیگر دستگاه ها انجام داده و ترک فعل شامل حال مدیریت شهری نمی شود، خاطرنشان کرد: عمده مساله توسعه حمل و نقل بخش مترو و اتوبوسرانی است که موانعی دارد و سعی کردیم این بخش در برنامه چهارم به عنوان اولویت مطرح شود. به طوری که بحث روتین و همیشگی نباشد.

نادعلی در ادامه یادآور شد: آلودگی هوا اولویت دوم است اما حمل و نقل به عنوان بخش اول عملا به همین موضوع نگاه می کند؛ خوشبختانه شهردار تهران طرح تحولی خوبی را در بخش حمل و نقل آماده کرده بود که در شورا و کمیسیون حمل و نقل ایرادات برطرف شده و در حال نهایی شدن است. همه برای رسیدن به هوای پاک باید بر حمل و نقل عمومی تمرکز کنیم.

وی افزود: همانطور که در روز حمل و نقل و جلسه با شهردار برگزار شد، اطلاع رسانی کردیم از سهم ۶۶ درصدی حمل و نقل خصوصی، ۲۲ درصد باید تا سال ۱۴۰۳ کاسته شود و در حمل و نقل عمومی احیا شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ناوگان تاکسی ون ها بسیار فرسوده است، گفت: شهرداری تهران در حال به روز رسانی است و در اورهال بحث مهمی صورت گرفته است.

وی افزود: واگن و اتوبوس باید اضافه شود که تا حد زیادی مشکلات مرتبط با اتوبوس‌ها با همکاری وزارت کشور برطرف شده و با سرعت بیشتری انجام خواهد شد اما تامین واگن مترو طولانی تر خواهد بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بحث برف روبی و آب گرفتگی معابر، بنده از مناطق بازدید کردم و شاهد هستم که شبانه روزی تلاش می شود. ما به عنوان نماینده شورا جایگاه نطارتی داریم اما اینکه در خصوص عدم رسیدگی‌های به موقع در این زمینه، شهرداری وارد عمل شده و توبیخ و عزل کرده مورد تایید ما نیز است.

وی تاکید کرد: افرادی شبانه روزی کار می کنند تا مردم مشکلی در زمینه آب گرفتگی معابر نداشته باشند، اما در عین حال برخورد با ترک فعل نیز مورد حمایت ماست.

انتهای پیام/

۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 30630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =