حذف بودجه فیلتر دوده از سوی شورای پنجم

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران گفت: فیلتر جاذب دوده بر کاهش آلایندگی اتوبوس‌های فرسوده تاثیر زیادی دارد اما شورای شهر گذشته بودجه آن را حذف کرد.

به گزارش شهر، سید محمدمهدی میرزایی قمی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران در خصوص انتقادهایی که به نصب فیلترهای جذب دوده بر روی اتوبوس‌ها وجود داشته و در نهایت به منظور سنجش به‌طور محدود بر روی برخی اتوبوس‌ها نصب شده بود، گفت:‌ «سنجش انجام شده تاثیر هم داشته است و فیلترهای جاذب دوده یا DPF قابلیت جذب ۹۹ درصد ذرات معلق را از خروجی اگزوز دارند. قصد سیاسی کردن موضوع آلودگی هوا را ندارم اما اگر به گذشته رجوع کنید بیشترین تقابل در رابطه با فیلتر در شورای شهر قبلی اتفاق افتاد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: متاسفانه در شورای شهر قبلی بودجه‌ سالانه نصب فیلتر جاذب دوده حذف شد. دوستانی که می‌گویند در این دوره شهری چرا اتفاقی رخ نداده باید بیایند جواب دهند. سری اول فیلترهای دوده که خریداری شد فعال بودند و احتیاج به افزودنی داشتند اما فیلترهایی که در ادامه خریداری شد احتیاج به افزودنی نداشتند و براساس مطالعاتی که انجام شد این فیلترها به درستی عمل می‌کنند.

میرزایی قمی اضافه کرد:‌ برای ما یک ابهام بزرگ است که چرا شورای شهر قبلی با این موضوع مخالفت کرد. ناوگان اتوبوسرانی را نه توسعه کمّی داد و نه موضوع بازسازی را انجام داد ضمن اینکه نه اتوبوسی خریداری شد و هم اینکه جلوی بازسازی‌ آن را هم گرفت و در نهایت بودجه‌ را حذف کردند.

منبع: پانا

انتهای پیام/

۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
کد خبر: 30717

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =