بخش میانی خط ۶ در مراحل نهایی نصب تجهیزات ایستگاه‌ها/ روند کار مطلوب است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران، مقرر شد تا پایان این برنامه ۶ هزار دستگاه اتوبوس به تهران اضافه شود و تعداد اتوبوس‌های پایتخت به هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه برسد.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه یکشنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۱, جلسه کمیسیون تلفیق بودجه شورا برگزار شد، اظهار کرد: در این کمیسیون تمام اعضا اتفاق نظر داشتند که باید حمل و نقل عمومی و زیرساخت های ترافیکی که منجر به کاهش آلودگی هوا می‌شود، در اولویت اول باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی با اعلام اینکه شاید تعداد احکام بخش حمل و نقل در برنامه چهارم زیاد نباشد، اما اساسی است، یادآور شد: این احکام که در راستای بهبود جریان آلودگی هوا و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت بود، در جلسه کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات مقرر شد ۳۵۰ واگن مترو تا قبل از پایان این دوره مدیریت شهری به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه کنیم.

تشکری هاشمی از اضافه شدن ۶ هزار دستگاه اتوبوس به تعداد اتوبوس های موجود پایتخت تا پایان برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران خبر داد و افزود: بر همین اساس مقرر شده تا پایان برنامه هفت هزار و ۵۰۰ اتوبوس فعال در سطح شهر داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در تعمیرات، نگهداری و اورهال مترو و اتوبوس‌های قابل بازسازی، اقدامات مربوطه انجام خواهد شد، تصریح کرد: قرار بر این است که تعداد ناوگان در انتظار اورهال به کمتر از پنج درصد برسد؛ چرا که در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: در طول برنامه چهارم توسعه، طی فرآیندی ۲۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی بر اساس سیاست های حمایتی تأمین و جایگزین موتورسیکلت های کاربراتوری می شود؛ همزمان با تأمین این دستگاه‌ها، امکان ایجاد جایگاه‌های شارژ موتورسیکلت‌ها نیز در نقاط جاذب سفر فراهم خواهد شد.

تشکری هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اتمام عملیات عمرانی بخش میانی خط ۶ مترو به طول ۹.۵ کیلومتر یادآور شد: بر اساس بازدیدی که داشتیم، عملیات به اتمام رسیده، تجهیزات نصب شده و همین روزها آمادگی تست گرم را دارد.

وی اضافه کرد: ایستگاه های مستقر در مسیر نیز مراحل نهایی نصب تجهیزات را پشت سر می گذاشتند که تا پایان امسال زیر بار خدمات رسانی بروند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، وضعیت عملیاتی اجرایی در خط ۶ را مطلوب عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایطی که مشاهده کردم تا پایان سال بخش میانی خط ۶ تکمیل و بخش شمالی و جنوبی این خط به هم متصل می شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه کار اصلی تا امروز انجام شده و اقدامات عمرانی تقریباً به اتمام رسیده است، اظهار کرد: قرارداد تجهیزات نیز منعقد شده و به تدریج وارد و نصب می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پیمانکاران از روند تزریق نقدینگی ابراز رضایت داشتند و با این روند تأمین تجهیزات مشکلی نخواهد داشت، اما در مجموع تسریع در روند کار نیازمند تزریق بودجه است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه طرحی مبنی بر رایگان و یا نیم بها شدن بلیت اتوبوس در روزهای آلوده پایتخت مطرح نشده است، گفت: اگر این اقدام ضرورتی داشته باشد، شخصِ شهردار این اختیار را دارد که برای روزهای خاص طبق مصوبه شورا، مجوز تخفیف دار و یا رایگان شدن بلیت اتوبوس را صادر کند.

وی با تأکید بر اینکه مساله مردم دو هزار تومان هزینه بلیت نیست، یادآور شد: شهروندان در حال حاضر برای سوار شدن به تاکسی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان و یا اسنپ ۱۰۰ هزار تومان هزینه می کنند؛ بنابراین مساله اصلی این است که ناوگان حمل و نقل عمومی را بهبود ببخشیم و توسعه دهیم، به گونه ای که مشکلات مردم به این شکل برطرف شود؛ چون همانطور که گفتم مساله دو هزار تومان نیست و نباید اصل مساله را اشتباه بگیریم.

انتهای پیام/

۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 30715

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =