اجرای ۴۵۰ رای کمیسیون ماده ۱۰۰ طی سال جاری در منطقه ۲/ در دوره پنجم مدیریت شهری توجه چندانی به بحث نگهداشت نشده است

جلسه هم‌اندیشی اداره کل هماهنگی رسیدگی به تخلفات اداری و هیأت‌های بدوی و تجدیدنظر در منطقه‌ ۲ برگزار و مهمترین معضلات این منطقه در آن مطرح شد.

به گزارش خبرنگار شهر، جلسه هم اندیشی اداره کل هماهنگی رسیدگی به تخلفات اداری و هیأت های بدوی و تجدیدنظر با حضور مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ و حجت الله ابراهیمیان نماینده شهردار و مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان شهرداری تهران، سه شنبه - ۲۰ دی ۱۴۰۱- برگزار شد.

مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ در ابتدای این نشست اظهار کرد: منطقه ۲ حدود ۴۸ کیلومتر مربع وسعت و ۵۰ کیلومتر نیز حریم دارد و به واسطه نوع استقرار، منطقه ای شمالی-جنوبی محسوب می شود و البته اختلاف تراز ۸۰۰ متری، نگهداشت منطقه را با چالش مواجه می کند.

وی با بیان اینکه منطقه ۲ شامل چند بیمارستان فراشهری است و پارک‌های بزرگ شناخته شده ای دارد و استقرار برج میلاد در منطقه شاخصه گردشگری بین المللی به آن داده، افزود: بنابراین به واسطه این شاخصه ها، به عنوان منطقه سلامت و گردشگری معرفی شده است؛ منطقه ۲ از نظر ساختارهای فرهنگی منطقه ای است با تفاوت های جدی فرهنگی در محلات مختلف، از سعادت آباد گرفته تا محله فرحزاد که قدمت این محله به ۸۰۰ سال می رسد.

صالحی ادامه داد: از جنوب بزرگراه شهید حکیم، محلات قدیمی تر منطقه وجود دارند که قبل از انقلاب شکل گرفتند و به تدریج به سمت شمال که حرکت می کنیم به جز فرحزاد و بخشی از پونک، مابقی آن ها بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفتند.

شهردار منطقه ۲ درخصوص چالش های این منطقه توضیح داد: از مجموع مساحت منطقه، ۳۰۰ هکتار آن شامل بافت های دارای معضلات شهری است، روددره اوین درکه و بخشی از جنوب محور یادگار امام (ره) محدوده هایی هستند که در ساختارهای شهری در طول ۵۰ سال گذشته شکل گرفتند و از طرح تفصیلی اول تا امروز به صورت جدی درباره آنها تصمیم گیری نشده است و فقط سعی شده فضای سبز عمومی آنها حفظ شود و برای بحث تملک آنها فکر جدی نشده است؛ به همین دلیل به سکونتگاه های غیرمجاز و مناطقی با معضل شهری تبدیل شده اند.

وی اضافه کرد: برای فرحزاد که دارای ۱۵۰۰ پارسل و جمعیت ۲۰ هزار نفری است، در طول سال هیچ جواز ساختمانی صادر نمی کنیم، چرا که سند ندارند، لذا با یک بافت نابسامان شهری در طول ۵۰ سال گذشته روبه‌رو هستیم؛ همچنین محله اسلام آباد که پیش از این باغات ونک بوده و به واسطه عبور بزرگراه چمران در بعد انقلاب از آن جدا شده، دچار بلاتکلیفی اسناد و طرح های توسعه شهری بوده و در این دوره با دستور شهردار تهران موضوع ساماندهی محله اسلام آباد در دستور کار قرار گرفته است.

صالحی با بیان اینکه باغات طرشت دارای مشکل طرح توسعه شهری است، گفت: از آنجا که بسیاری از قنوات و باغات این نقاط خشک شده، باعث ایجاد چرخه های معیوب و کارگاه های نامتجانس می شوند و ایجاد معضل می کنند؛ همچنین در منطقه ۲، ۴ هزار و ۹۸۵ رای اجرا نشده ماده صد از دهه ۷۰ داریم که ۲ هزار و ۱۸۸ مورد آن مربوط به واحدهای اداری و تجاری و ۲ هزار و ۷۹۷ رای مسکونی است که البته در ۹ ماه اخیر ۴۵۰ رای آن اجرا شده در حالی که کل سال پیش ۲۷۰ رای اجرا شده بود.

شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه در بحث های نگهداشت به واسطه مساحت و جمعیت منطقه چالش های جدی داریم، عنوان کرد: ۹۲ کیلومتر شبکه بزرگراهی آن هم با اختلاف تراز بالا منطقه را با مشکلات ترافیک و نگهداشت روزانه مواجه کرده است؛ با توجه به اینکه در دوره پنجم مدیریت شهری توجه چندانی به بحث نگهداشت نشده و امروز برای اینکه شبکه های بزرگراهی منطقه را به‌روز و تاسیسات ترافیکی را در بزرگراه ها نصب کنیم، به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه منطقه ۲ حدود ۴ هزار و ۷۰۰ مخزن زباله دارد که در طول چند سال گذشته هیچ مخزنی خریداری نشده، اظهار کرد: برای جبران و اورهال باید سالی ۷۰۰ مخزن خریداری کنیم.

صالحی با اشاره به موضوع ارزش افزوده تخلفات ساختمانی بیان کرد: ارزش افزوده تخلفات ساختمانی نیز از دیگر مشکلات منطقه است؛ ساخت و ساز شهری در منطقه ۲ نسبتا ساخت و ساز لوکسی است و این ارزش بالای املاک باعث شده که کنترل تخلفات ساختمانی نیز در این منطقه سخت تر باشد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ در ادامه حجت الله ابراهیمیان نماینده شهردار و مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان شهرداری تهران با تاکید بر اینکه امیدواریم این جلسات به پیشگیری از تخلفات و حفظ کرامت همکاران در شهرداری تهران منجر شود، بیان کرد: باید کمک کنیم تا تنگناها و خلأهای قانونی را شناسایی و استخراج و در قالب لایحه به شهردار و شورای شهر تهران ارائه نماییم.

وی با بیان اینکه روح قانون تخلفات، برخلاف موضوعات کیفری و حقوقی، حمایت از کارکنان است و از این رو توجه به آبرو و حیثیت افراد در اداره کل تخلفات برای ما بسیار حائز اهمیت است، افزود: بر اساس نگاه کلان شهرداری به برنامه های تحول و هوشمندسازی، در این اداره کل نیز باید به سمت تحول پیش برویم و رویکردهای راهبردی جدید اداره کل نیز به همین منظور در دستور کار قرار گرفته است.

ابراهیمیان در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح و استانداردسازی فرایندها، هوشمندسازی و مکانیزه سازی فرایند رسیدگی به پرونده ها، حضور تعامل‌گونه نماینده شهردار و مدیرکل در مناطق، سازمان ها و شرکت ها، اهتمام راهبردی و نگاه هوشمندانه به موضوع آموزش کارکنان با همکاری مرکز نوسازی و تنظیم جدول کارشناسان مجرب و خبره تایید صلاحیت شده در حوزه های تخصصی شهرداری تهران از مهمترین رویکردهای راهبردی جدید اداره کل رسیدگی به تخلفات اداری است.

انتهای پیام/

۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 30754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =