طرح بام سبز در پایتخت اجرا شود

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران از تشکیل کارگروه کاهش‌خطر و پیشگیری از آسیب تحت پوشش این کمیته خبر داد و بر ضرورت اجرای طرح بام سبز در این پایتخت با پیگیری این کارگروه تأکید کرد.

به گزارش شهر، سوده نجفی گفت: در پی وقوع سیلاب محدوده امامزاده داوود تهران در ۶ مردادماه ۱۴۰۱ و جان باختن بالغ بر ۲۲ نفر از هموطنان و تحمیل خسارتهای مالی و تاسیساتی فراوان، کمیته سلامت شورای شهر تهران در راستای مسئولیت اجتماعی و با هدف پیشگیری از وقوع دوباره اتفاق‌هایی این‌چنینی اقدام به راه اندازی و فعالسازی کارگروه تخصصی کاهش خطر و پیشگیری از آسیب در سطح شهر تهران کرد .

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: در این کارگروه نمایندگان نهادهای مرتبط با وقوع بحران در سطح تهران نظیر سازمان نظام مهندسی، آبخیزداری، ستاد مدیریت بحران، راه و شهرسازی، هواشناسی، وزارت علوم، سازمان آب و فاضلاب، معاونت شهرسازی شهرداری تهران و سایر نهادهای مرتبط با مسئله وقوع خطر در سطح کلانشهر تهران حضور فعال خواهند داشت .

نجفی اذعان کرد: وضعیت شهر تهران در حوزه سیلاب، آلودگی هوا و کمبود سرانه فضای سبز بسیار حائز اهمیت است که باید با مطالعات تطبیقی در این کارگروه به آن اهتمام ویژه شود.

وی با تاکید بر ارتقاء سطح سلامت شهروندان در محیط ساختمان مسکونی و هدر رفت انرژی در ساختمان های شهر تهران، ضرورت اجرای طرح بام سبز را به عنوان راهکار پیشنهادی برون‌رفت از چالش های پیش رو عنوان کرد و از نمایندگان سازمان های حاضر خواست نظرات خود را حول محور بام سبز به اشتراک بگذارند .

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران مسئولیت کمیته سلامت را ذیل دو حوزه مسئولیت اجتماعی ومسئولیت اجرایی تعریف و خاطرنشان کرد: توجه ویژه به مسئولیت اجتماعی این کمیته، پیگیری احصا و ریشه یابی مشکلات شهر تهران در مراجع و مجامع تصمیم گیری کلان کشوری و تلاش برای حساس کردن مسئولان امر به حل ریشه مشکلات تهران از جمله فعالیت های کارگروه کاهش خطر و پیشگیری از آسیب خواهد بود.

انتهای پیام/

۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 30814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =