لزوم بازنگری در وضعیت سنگ فرش‌ معابر تهران

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران بر لزوم بازنگری در وضعیت سنگ فرش‌های معابر تهران تأکید کرد.

به گزارش شهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد آقامیری در مورد وضعیت سنگ فرش برخی معابر پایتخت گفت: در سالهای اخیر در برخی معابر تهران به دلایل تغییرات معماری آسفالت جمع و به جای آن از سنگ فرش‌های مختلف استفاده کردند.

وی با بیان اینکه برخی از انواع این سنگ فرش‌ها موجب نارضایتی مردم و اهالی مناطقی شده که سنگ فرش در معابر نزدیک محل سکونت‌شان ایجاد شده، اظهار کرد: سنگ‌فرش‌ها مردم را اذیت می‌کند از عابر پیاده تا راکبان و رانندگان همه از نصب قلوه سنگ ها در کف خیابان گلایه دارند.

آقامیری در پاسخ به این سوال که مسئولان شهرداری در آن زمان اعلام کردند که در راستای آرام سازی جریان ترافیک و گاها زیبایی این سنگ فرش ها را نصب کردند، افزود: سنگ فرش‌های قدیمی خشت یا آجرهای فشاری یا اصطلاحا قزاقی بود که هم زیبایی دارد و هم به نسبت آسفالت موجب تردد آرام خودرو و موتورسیکلت ها می شود، اما این چیزی که در معابر تهران تحت عنوان سنگ‌فرش است در واقع قلوه سنگ هایی است که حتی تردد عابران پیاده را نیز دچار مشکل کرده است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: بعد از بررسی و کارشناسی دقیق معماران خوش ذوق می‌توان در معابر نسبت به جایگزینی این قلوه سنگ ها اقدام کرد؛ اما آنچه که مشخص است اینکه بازنگری در وضعیت سنگ‌فرش های معابر تهران ضروری است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 30878

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =