نقطه افتراقی بین شورا و شهرداری در برنامه چهارم وجود ندارد/ آخرین جزئیات از ماجرای فیش حقوقی فرزند عضو شورا

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: هیچ نقطه افتراقی بین شهرداری و شورای شهر تهران در خصوص برنامه چهارم توسعه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا نادعلی در حاشیه یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این جلسه برنامه چهارم توسعه شهری تهران بررسی شد، اظهار کرد: بخش زیادی از احکام بخش حمل و نقل مطرح شد و چندبار رفت و برگشت بین کمیسیون‌ها صورت گرفت.

وی افزود: برخی موارد که شهردار تهران مطرح کرده بود به بحث گذاشته شد و بخشی از این احکام به تصویب رسید.

نادعلی با بیان اینکه نقطه افتراقی بین شهرداری و شورا در برنامه چهارم وجود نداشت و همه بر گسترش حمل و نقل عمومی اتفاق نظر داشتند، گفت: این بحث صورت گرفت که کدام رقم شدنی و یا کدام نشدنی است و روی کدام راهبردها می توان حساب باز کرد. کمیسیون ها و شهرداری روی برخی راهبردها کار کردند و مباحث نو نیست و همه بر آن مسلط هستند.

نادعلی با بیان اینکه برنامه و بودجه تا پایان بهمن ماه به تصویب می رسد، تصریح کرد: بین ۲۱ دستگاه مسئول آلودگی هوا، تنها بخشی که در توسعه حمل و نقل، وظیفه بر عهده دارد، مدیریت شهری است و هرچه نوسازی و تعمیرات اساسی صورت بگیرد، حمل و نقل شخصی کاهش خواهد یافت و این قسمت بر عهده ماست و باید برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: پروسه زمانی چهار ساله تعیین شده و اتفاق خوبی خواهد افتاد. برنامه حمل و نقلی شهرداری نیز تا سال ۱۴۰۴ پیش بینی شده که بخشی از آن در برنامه چهارم لحاظ شده است.

وی افزود: شاخص های کمّی در برنامه چهارم توسعه مطرح شده و تعداد ناوگان مورد نظر است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حواشی ایجاد شده در خصوص به کارگیری فرزند نرگس معدنی‌پور به عنوان مسئول دفتر وی، تصریح کرد: هریک از اعضا وقتی وارد شورا شدند، از آنها خواسته شد بنابر قاعده یک مشاور و مسئول دفتر معرفی کنند و ایشان فرزند خود را معرفی کردند و خواستند مسئول دفترشان از نزدیکان ایشان باشد و هیچ کسی منع قانونی برای ایشان در نظر نگرفت.

وی با بیان اینکه این به کارگیری یک سال و اندی صورت گرفته است، یادآور شد: بسیاری از معوقات در فیش حقوقی پرداخت شده و عدد بالا رفته و به یک خبر جنجالی تبدیل شده است؛ برخی رسانه ها به عنوان مطالبه گری انقلابی پیش رفته اند و ما چون درگیر برنامه چهارم بودیم، سکوت کردیم اما چون سوالات زیادی پیش آمده بر اساس شئون جهاد تبیین باید پاسخ دهیم. در نقطه اولیه انتشار این خبر، نیت سیاسی وجود داشته و برای جنجال در حاشیه شورا بوده است. اینها مواردی نیست که در فضای رسانه پسندیده باشد. 

وی با بیان اینکه قانون تعارض منافع شورای ششم عطف به ما سبق نمی کند، یادآور شد: آنچه که مسلم است باید مجموعه اداری در بدو انجام، اگر اقدامی با یک بند مشکل پیدا می کرد جلوگیری انجام می‌داد و موانع باید اصلاح می شد؛ فیش حقوقی بحث سومی است که نقطه تمرکز ما نیست. باید بررسی شود که به کارگیری فرزند خانم معدنی‌پور چه مسئله ای دارد و پاسخگویی صورت بگیرد.

نادعلی گفت: هیچ یک از اقوام درجه یک بنده در شورا مشغول به کار نیست. باید ببینیم مُرِّ قانون چه می گوید؟ حرف ما این است که اگر قانون خلاف این را بگوید باید به ایشان اطلاع داده می شد، چون این روحیه را دارند که بپذیرند. بحث اداری و حقوقی قابل توضیح است و در خصوص قانون تعارض منافع نیز ایشان در بدو ورود اطلاع نداشته و باید به وی اطلاع داده می شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با قرارداد خود نیز خاطرنشان کرد: بنده قراردادی با خدمات اداری داشتم و قبل از اینکه عضو شورا شوم از سوی خدمات اداری شهر، مامور در شورا شدم و فقط از یک جا حقوق می‌گیرم.

وی ادامه داد: قبل از این دوره مدیریت شهری قرارداد بنده منعقد شده است؛ برخی می گویند از دو جا حقوق می گیرم و اصلا اینگونه نیست. به نظر من این موارد رنگ و بوی سیاسی دارد و ما نیز باید تببین کنیم.

انتهای پیام/

۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 30917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =