پیش‌بینی پانصد و هفت هزار میلیارد تومان در برنامه چهارم توسعه برای ناوگان حمل و نقل عمومی/ صد و شصت و دو دستگاه اتوبوس در مسیر پلاک‌گذاری است

شهردار تهران گفت: پانصد و هفت هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل عمومی در برنامه چهارم توسعه در نظر گرفته شده که سیصد و شصت هزار میلیارد تومان از این میزان به مترو اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برنامه چهارم توسعه ۱۴۶ حکم دارد، اظهار کرد: این برنامه با شعار عدالت شهری تدوین شده و برای آن پنج سرفصل در نظر گرفته شده که در حال مرور است.

شهردار تهران با بیان اینکه شروع این برنامه با حوزه حمل و نقل بوده است، تصریح کرد: قرار بود ۶۳۰ دستگاه ون وارد شود که در مسیر پلاک گذاری است. سپس دستورالعمل برای واگذاری از سوی وزارت کشور برای استفاده کنندگان صادر می شود که امیدواریم تا پایان سال این دستگاه ها وارد شود.

زاکانی با بیان اینکه ما هیچ افتراقی با شورا در برنامه چهارم نداریم، تصریح کرد: اولویت ما در توسعه ناوگان، تمام بخش‌هاست و چون مترو زمان‌بر است، در کوتاه مدت روی تاکسی، ون و اتوبوس سرمایه گذاری کرده و در برنامه میان مدت مترو مدنظر است. چون مترو پروسه خاص و زمان‌بر خود را دارد، بازخورد فعالیت‌ها در میان مدت ایجاد خواهد شد که مصوبات برنامه چهارم مقدمه آن خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار شهر مبنی بر اینکه تا پایان سال، اتوبوس وارد ناوگان خواهد شد یا خیر؟ گفت: ۱۶۲ اتوبوس در مسیر پلاک گذاری است. البته ما قدرالسهم ۶۴۰ دستگاه اتوبوس را نیز واریز کرده ایم که امیدواریم تا پایان سال تامین شود.  هرچقد تولید داخل صورت بگیرد ورود اتوبوس به ناوگان نیز سریع‌تر انجام خواهد شد.

شهرداری تهران با بیان اینکه ۵۰۷ هزار میلیارد تومان در برنامه چهارم توسعه ناظر بر ناوگان حمل و نقل عمومی است، یادآور شد: از این میزان ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای مترو است و ۱۴۷ هزار میلیارد تومان نیز جداگانه در نظر گرفته شده است. اعداد و ارقام در هر مدل آماده شده و به دنبال این هستیم گره ترافیکی تهران را باز کنیم. گره آلودگی هوا نیز با این اقدامات تا حدودی باز می‌شود. ما به دنبال باز شدن گره نوسازی شهر و ایجاد تسهیلات برای رفاه مردم هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اولویت در تاکسیرانی، نوسازی تاکسی های فرسوده است و دستورالعمل آن همان وام و قدرالسهمی است که ما تامین می‌کنیم.

انتهای پیام/

۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 30918

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =