شورا مصوبه‌ای برای نیم‌بها شدن بلیت مترو در روزهای آلودگی هوا ندارد

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورا مصوبه‌ای تحت عنوان نیم‌بها شدن بلیت مترو در روزهایی که هوای تهران آلوده است، ندارد.

سید محمد آقامیری در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه در مجموع نزدیک ۷۰ درصد قیمت بلیت مترو در قالب یارانه است، اظهار کرد: هزینه مترو در واقع یک سوم قیمت واقعی است؛ به طوری‌ که طبق قانون یک سوم را مردم، یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری پرداخت می کند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که «آیا مصوبه‌ای مبنی بر نیم‌بها شدن بلیت مترو در شورای شهر وجود دارد؟»، یادآور شد: نمی دانیم آیا نیم بها شدن قیمت بلیت مترو در دوره‌های قبل نیز اجرا شده است یا خیر؟!

وی با بیان اینکه در مصوبه شورا آمده تنها در اعیاد و یا دیگر مناسبت‌های ملی و مذهبی برای اینکه مزاحمتی در شهر از بابت ترافیک ایجاد نشود، استفاده از مترو رایگان اعلام شده است، خاطرنشان کرد: ما چنین مصوبه ای نداریم که در زمان آلودگی هوا، قیمت بلیت نیم‌بها یا رایگان شود، به همین دلیل ما در بودجه ۱۴۰۱ نیز چنین چیزی را پیش بینی نکرده‌ایم.

آقامیری با اشاره به تعداد زیاد روزهای آلوده پایتخت، گفت: همانطور که گفتیم هزینه بلیت مترو با احتساب یارانه، رقم چندانی نیست و اگر همین رقم نیز نیم‌بها یا رایگان شود، حتی هزینه بلیت‌فروشی نیز تأمین نخواهد شد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: مقطعی در اعیاد و مناسبت‌ها و یا در تشییع پیکر شهدا که ازدحام جمعیت را شاهد هستیم، تردد در برخی خطوط مترو را رایگان اعلام می‌کنند که ازدحام ایجاد نشود و در واقع مصوبه رایگان شدن بهای بلیت، ارتباطی به آلودگی هوا ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ردیفی در بودجه سال ۱۴۰۱ مبنی بر این موضوع وجود نداشته است، تصریح کرد: شهرداری الزامی در این زمینه ندارد چراکه نیم بها شدن بلیت مترو در روزهای آلوده نیازمند مصوبه شوراست و ما این مصوبه را نداریم.

آقامیری با تأکید بر اینکه آلودگی هوا در تهران یک یا دو روز نیست، گفت: هزینه مترو ذاتا آنقدر کم است که نیم بها شدن آن تأثیری بر اینکه مردم از آن استفاده کنند یا پرداخت هزینه مترو دلیلی باشد برای اینکه وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند، نمی تواند داشته باشد.

انتهای پیام/

۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 31105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =