اجرای فاز دوم پویش نفس تازه شهر در منطقه هشت

شهردار منطقه ۸ گفت: فاز دوم پویش نفس تازه شهر، ویژه شهروندان تازه متولد شده منطقه هشت با شناسایی ۵۳ نوشهروند در جهت خدمت رسانی آموزشی، پرورشی و فراغتی به والدین آن ها آغاز شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه هشت؛ فاطمه تنهایی شهردار منطقه با اعلام خبر اجرایی شدن ویژه‌ برنامه های باشگاه نفس تازه شهر در فاز دوم گفت: فاز اول این پویش از دی ماه ۱۴۰۰  تا فروردین ۱۴۰۱ با کاشت نهال به‌مناسبت تولد هر نوزاد به پایان رسید.

وی با اشاره به غرس و پلاک کوبی هفده اصله نهال به نام هر نوزاد در فاز اول در منطقه هشت ادامه داد: این اقدام با هدف ارج‌نهادن به محیط زیست و گرامی‌داشت تولد هر نوزاد به عنوان یک شهروند  در منطقه هشت به اجرا درآمد.

شهردار منطقه۸ اجرای برنامه های خلاقانه فرهنگی و هنری، نصب نام نوزاد بر روی درخت و تکریم نوزاد تازه متولد شده و خانواده آن‌ها را بخشی از برنامه‌های فاز اول این پویش دانست و افزود: فاز دوم این پویش با شعار "تهران شهر خانواده" در حال اجرا است که علاوه بر خدمات رسانی آموزشی و پرورشی، شامل برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه اعضای باشگاه و همچنین کارگاه تعاملی-گروهی رشد کودک ۱ الی ۲ سال و بهره‌مندی از تسهیلات فراغتی در فضاهای مختص زنان در مجموعه های شهربانو(۱) و سرای محله فدک است.

فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ استفاده از ظرفیت‌های خانه کودک و مجموعه های ورزشی و اجرای برنامه های فراغتی و انگیزشی برای اعضای باشگاه و مادران و نو شهروندان منطقه را از دیگر برنامه های این باشگاه دانست و تصریح کرد: افزایش حس تعلق مادر و کودک،تکریم و گرامیداشت تولد هر نوزاد به عنوان یک نو شهروند، تقویت مهارت های فرزندپروری والدین، تقویت و ارتقاء هوش اخلاقی و اجتماعی کودکان، بررسی چالش ها و مسائل خانواده ها در مواجهه با فرزند جدید در خانواده و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره در از دیگر اهداف مهم  شهرداری منطقه ۸ تهران در این پویش است.

گفتنی است در فاز دوم پویش نفس تازه شهر که از دی ماه ۱۴۰۰ آغاز شده است، تا کنون تعداد۵۳ نوشهروند شناسایی و در این پویش شرکت کرده اند و این پویش تا اسفند ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام 

۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 31254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =