تسویه بدهی ۵ هزار میلیاردی شهرداری به پیمانکاران با برات‌کارت

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: شهرداری به غیر از بدهی‌های امسال، بیش از پنج هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.

به گزارش خبرنگار شهر، لطف الله فروزنده در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص «مجوز صدور برات کارت به منظور تامین منابع مالی موردنیاز شهرداری تهران» اظهار کرد: پیمانکاران ما مطالبه دارند و غیر از امسال پنج هزار میلیارد تومان بدهی داریم که باید برنامه ریزی کنیم و بخشی را امسال و بخشی را سال آینده تسویه کنیم.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه برای برات کارت به مجوز شورا نیاز داریم تا حرکت خوبی در تسویه حساب داشته باشیم، خاطرنشان کرد: برات کارت روش مالی است که در اختیار پیمانکار قرار می گیرد و پس از ۹ ماه می تواند هزینه خود را دریافت کند؛ این برات کارت همچون چک بوده و مهلت مشخص دارد.

وی با بیان اینکه ما پول را قرض می گیریم و بازپرداخت می کنیم، یادآور شد: چون پول نقد نداریم با پیمانکار تسویه می کنیم و به بانک بدهکار می شویم و بعد از آن با بانک تسویه حساب خواهیم کرد؛ به احتمال زیاد با منابع غیرنقد این مبالغ تسویه خواهد شد.

گفتنی است یک فوریت لایحه شهردار تهران در خصوص «مجوز صدور برات کارت به منظور تامین منابع مالی موردنیاز شهرداری تهران» با ۱۹ رأی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 31352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =