آخرین اتمام حجت با مالکان ساختمان‌های ناایمن/ بعد از این حکم قضایی داده می‌شود

جلسه توجیهی ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن تهران با حضور مالکین ساختمان‌های ناایمن، رئیس کمیته ایمنی شورا، معاون دادستان تهران و تعدادی از شهرداران مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در سالن همایش سازمان آتش‌نشانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ نشست بررسی و پیگیری ایمن سازی ساختمان های  نا ایمن شهر تهران (۱۱۹ ساختمان بحرانی) هم اکنون با حضور مالکین ساختمان های ناایمن، دکتر حسن زاده(معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۷ تهران شهر تهران)، دکتر مهدی بابایی(ریاست کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران) و قدرت اله محمدی(مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران) و تعدادی از مدیران عملیاتی آتش نشانی برگزار شد.
در این نشست مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به اهمیت ایمنی ساختمان های پایتخت تصریح کرد: با توجه به پیگیری های جدی و ویژه در خصوص ایمن سازی ساختمان های نا ایمن ظرف ۶ ماه گذشته با تلاش ها و همکاری مجموعه  مدیریت شهری تهران و تعامل صمیمانه معاون دادستان شهر تهران، خوشبختانه تعداد ۱۰ ساختمان بحرانی نسبت به ایمن سازی اولیه ساختمان اقدام و از فهرست ساختمان های بحرانی خارج شدند و نوید دادند به زودی تعداد بیشتری از ساختمان های مذکور از شرایط بحرانی خارج خواهد شد و این آخرین جلسه توجیهی و اخطار می باشد و بعد از مهلت مقرر برای تک تک ساختمان ها حکم قضایی صادر خواهد شد.
 مهدی بابائی ریاست کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران و دکتر حسن زاده معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۷ تهران نیز ضمن سخنرانی و اتمام حجت با مالکین ساختمان های ناایمن اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع  ایمنی و آتش نشانی در ساختمان های ناایمن، مسئولیت تلفات جانی و خسارت مالی ناشی از ناایمنی ساختمان ها برای شهروندان و یا بیت المال متوجه مالکین، بهره بردار و ذی نفعان این ساختمان ها خواهد بود.
معاون دادستان ناحیه ۳۷ تهران تاکید کرد: اولویت ما جان شهروندان است و هر یک از دستگاه‌ها اگر نسبت به انجام وظایف خود کم کاری کنند باید پاسخگو باشند و این آخرین مهلت برای مالکان تا پایان سال می باشد. بعد از این مهلت برای همه ساختمان ها حکم قضایی صادر می شود.
گفتنی است: ۱۷ شهردار از شهرداران مناطق مختلف تهران ضمن اعلام پیگیری ویژه کمیته های ایمنی در مناطق شهرداری، آمادگی خود را جهت تسهیل، تسریع اقدامات ایمن سازی  ساختمان ها اعلام کردند

۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 31370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =