«تربیت مدرس»، نخستین ایستگاه متروی محیط‌زیستی شهر تهران شد

شهرداری منطقه شش توانست با تجهیز ایستگاه متروی تربیت مدرس به نیروگاه خورشیدی و تجهیزات دوستدار محیط زیست، عنوان اولین ایستگاه دوستدار محیط‌ زیست را دریافت کند.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی منطقه شش، رضا محمدی شهردار با اعلام این خبر گفت: این منطقه به لحاظ موقعیت قرار گیری و تعدد مراکز درمانی، دانشگاهی و همچنین مراکز مهم دولتی با میزان بالای تردد و متعاقب آن آلودگی مواجهه است که همین موضوعات الزامات محیط زیستی را در رأس برنامه ریزی های مدیریت شهری منطقه قرار می دهد.
  
وی با اشاره به تجهیز ایستگاه متروی تربیت مدرس به نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۰ کیلو وات به تشریح اقدمات صورت گرفته در این ایستگاه پرداخت و خاطر نشان کرد:  به همت ادارات محیط زیست و پسماند منطقه، تعداد ۴٠ عدد پنل خورشیدی بر پشت بام این ایستگاه نصب شد که می تواند بخشی از مصرف برق متروی مدرس را تامین کند.  

شهردار منطقه شش افزود: استقرار دستگاه خود دریافت بطری‌های پلاستیکی، مخازن تفکیک زباله خشک در نقاط مختلف ایستگاه، مخازن اختصاصی به منظور جمع‌آوری درب بطری، مخازن جمع‌آوری اختصاصی برای جمع‌آوری باطری بعنوان زباله خطرناک و استقرار کارشناسان بیمه‌ به منظور ارائه خدمات بیمه‌ای در قبال دریافت زباله خشک تفکیک شده از دیگر اقداماتی به عمل آمده در این ایستگاه است.  

محمدی به آیین رونمایی از سند ایزو ۱۴۰۰۱ و معرفی ایستگاه دانشگاه تربیت‌مدرس به عنوان اولین ایستگاه دوستدار محیط زیست در ۲۹ دی همزمان با روز هوای پاک گفت: در حل معضل آلودگی هوا استفاده از انرژی های تجدید پذیر نقش مهمی دارند، لذا این موضوع در دستور کار و برنامه های شهری منطقه شش قرار دارد.  

گفتنی است؛ شهرداری منطقه شش چندی پیش نیز از آغاز عملیات ساخت نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلو واتی در ساختمان مرکزی و نیروگاه ۱۷ کیلوواتی در ساختمان مدیریت پسماند شهرداری منطقه خبر داده بود.

انتهای پیام 
 

۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 31531

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =