۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 31653

چمران در جمع خبرنگاران خبر داد؛

خرید ۲ هزار دستگاه اتوبوس تولید داخل برای پایتخت در سال آینده

شهرداری برای روزهای بارانی آمادگی دارد؛ نحوه رانندگی منجر به ترافیک می‌شود
خرید ۲ هزار دستگاه اتوبوس تولید داخل برای پایتخت در سال آینده

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مقرر شده شهرداری تهران در سال آینده از یکی از سازندگان داخلی تعداد ۲ هزار دستگاه اتوبوس خریداری کند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مترو کار خود را در روزهای بارانی و غیر از آن انجام می دهد، اظهار کرد: بارندگی بر تردد اتوبوس اثرگذار است؛ به طوریکه وقتی باران می بارد رانندگی به هم می ریزد و شهر قفل می شود و چون تمام اتوبوس ها خط ویژه ندارند، در ترافیک گیر می کنند و دیر به مقصد می رسند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با یکایک شهرداران صحبت شد، خاطرنشان کرد: شهرداری‌های مناطق آماده بودند که در صورت بارش برف و باران اقدامات لازم را انجام دهند و در همین راستا جوی‌ها لایروبی شد؛ با این وجود هنگام بارندگی نحوه رانندگی تغییر می کند و باید با احتیاط رانندگی شود.

وی با بیان اینکه ترافیک کشنده شده است، یادآور شد: امروز در بودجه تصمیم انقلابی برای حمل و نقل و ترافیک گرفته می‌شود تا گشایش ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه پیش پرداخت ۶۰۰ اتوبوس پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: با این وجود ۱۰۰ دستگاه بیشتر تحویل داده نشده است. سازنده‌ای اعلام کرد که ۴۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال تحویل می دهد و بنده بلافاصله این موضوع را با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری در میان گذاشتم و بنابر جلسه‌ای که برگزار کردند، مقرر شد سال آینده ۲ هزار دستگاه را مستقیما خریداری کنند که این رقم علاوه بر سهم وزارت کشور است؛ این تصمیم شب گذشته گرفته شد و امروز در صحن اعلام خواهد شد.

چمران با اعلام اینکه سازمان حمل و نقل نگهداری چراغ‌ها را بر عهده دارد، تصریح کرد: پلیس، راهنمایی را عهده دار است و در زمان ترافیک دخالت می کند که البته اگر دخالت نشود بهتر است چون بر اساس برنامه، زمان چراغ ها کم و زیاد و به طور هوشمند این تغییر زمان اعمال می‌شود.

وی افزود: انحلالی در رابطه با شرکت کنترل ترافیک وجود ندارد، چون این شرکت یکی از مبادی اطلاعاتی تهران است و اگر قرار باشد وضعیت تغییر کند، باید مجوز شورا را دریافت کنند.

چمران در خصوص تردد خودروهای بدون مجوز در سطح شهر خاطرنشان کرد: شماره خودروها با دوربین خوانده می‌شود و رانندگان این خودروها قطعا جریمه خواهند شد؛ پلیس و شهرداری رصد می کنند و جریمه ارسال خواهد شد و اگر اجازه تردد نداشته باشند، قطعا و یقینا جریمه خواهند شد.

انتهای پیام/

۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 31653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =