پیشنهاد بودجه ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیاردی برای سال ۱۴۰۲

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد ما برای سال ۱۴۰۲، بودجه ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی، در بخش درآمدها ۶۳ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان، در بخش منابع حاصل از واگذاری دارایی سرمایه ای ۶ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان و در بخش منابع حاصل از واگذاری دارایی مالی پنج هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی در یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت ها و مؤسسات تابعه ضمن تقدیر از شهرداری تهران برای تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ با فرمی جدید اظهار کرد: لایحه بودجه سال آینده ۷۸ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان است که ۵۶ درصد نسبت به امسال رشد دارد.

وی افزود: بودجه سال ۱۴۰۲ برشی از برنامه چهارم توسعه و برای سال دوم این برنامه است و از طرفی دیگر عملکرد ۹ ماهه شهرداری تهران در تمام ردیف ها مورد بررسی قرار گرفت؛ همچنین پیش بینی سه ماه پایانی سال بر اساس بررسی های کمیسیون، گزارشات شهرداری و قبوض عوارض نوسازی و مواردی از این قبیل انجام شد که در این راستا حقوق و دستمزد مورد توجه قرار گرفت.

آخوندی با بیان اینکه ۶۵ هزار میلیارد تومان بررسی شد، اظهار کرد: ۳۸ هزار میلیارد تومان درآمد نقد محقق شده و چهار هزار میلیارد تومان نیز محقق شده و به ثبت نرسیده است. پیش بینی هایی که در حوزه شهرسازی شده سه هزار میلیارد تومان درآمد پایدار شامل مالیات بر ارزش افزوده است. پیش بینی می کنیم عدد از مبلغ مصوب شورا فراتر برود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر توجه ویژه بودجه به حمل و نقل تصریح کرد: شهرداری این سهم را مجدداً ۳۳ درصد درنظر گرفته و بودجه بخش حمل و نقل جهش بالایی در سال آینده خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نهایتا در کمیسیون تلفیق، بر مبنای عدد ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان، ترازی تنظیم و ارائه شد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ درآمدها ۴۲ هزار میلیارد تومان، منابع حاصل از واگذاری دارایی سرمایه ای چهار هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان و منابع حاصل از واگذاری دارایی مالی سه هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان است.

آخوندی تأکید کرد: پیشنهاد ما برای سال ۱۴۰۲، بودجه ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی و در بخش درآمدها ۶۳ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان، در بخش منابع حاصل از واگذاری دارایی سرمایه ای  ۶ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان و در بخش منابع حاصل از واگذاری دارایی مالی پنج هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه بر اساس سناریوی ۶۵ هزار میلیارد تومانی، ۳۷ هزار میلیارد تومان از این میزان هزینه و پنج هزار میلیارد تومان نیز دیون است، یادآور شد: در واقع تکلیف ۴۲ هزار میلیارد تومان روشن شده است.

انتهای پیام/

۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 31662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =