گلبانگ انقلاب در مدارس منطقه ۱۰ نواخته شد

گلبانگ انقلاب در نخستین روز از دهه فجر، با حضور شهردار و مدیران منطقه ۱۰، مدیران آموزش و پروش شهر تهران و منطقه در مدارس سطح دیار مهر و ایمان طنین‌انداز شد. 

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، «مهدی اخ الصنایع» در این مراسم که در دبیرستان دخترانه حضرت زینب (س) برگزار شد، با تبریک آغاز دهه فجر و گرامیداشت شهدای انقلاب اسلامی گفت: در ایامی هستیم که برخی درصدد کمرنگ کردن ارزش‌ها و توانمندی‌های نوجوانان و جوانان ما هستند و این در حالی است که از زمانی که من وارد مدرسه شما شده‌ام، چیزی جز هنرمندی از سوی شما دانش‌آموزان ندیدم. 

وی ادامه داد: کشور عزیزمان ایران در اوج قله‌های علمی در عرصه‌های نانو، پزشکی، کشاورزی، صنایع و... است و نسبت به بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز عملکرد و دستاوردهای بهتری داشته است که این توانمندی‌ها، از علم‌آموزی و کسب تحصیل از همین مدارس آغاز شده است.

شهردار منطقه با بیان اینکه پیشرفت‌های کنونی کشور را کسی جز جوانان این مرز و بوم رقم نزده است، اظهار داشت: شاید در چهل و چهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، به خاطر مسائلی چون فشارها، جنگ تحمیلی و تحریم‌ها موانع پیشرفت کشور بوده‌اند ولی با تمام این مسائل، امروز در جایگاهی هستیم که این مسیر را شما جوانان و نوجوانان می‌ توانید سریع‌تر طی کنید.

اخ الصنایع ادامه داد:شما نوجوانان نباید تحت تاثیر منفی شرایط رسانه‌ای قرار گیرید چون آینده از آن شما است و قطعا کشور ما با وجود شما آینده‌سازان، ایرانی آبادتر و پیشرفته‌تر خواهیم داشت. 

«فاطمه طوسی» رئیس آموزش و پرورش منطقه نیز در این برنامه، ضمن گرامیداشت و تبریک دهه فجر تصریح کرد: حضور امام راحل (ره) در مدرسه رفاه رقم خورد و این حامل پیام‌های مهمی است. اندیشه و انتخاب این مکان نمایان‌گر یک نگاه علمی و فرهنگی به تعلیم و تربیت است تا نیروهایی انقلابی، جهادی، حماسی، با ایمان و تقوا تربیت کند. 

«معصومه معصومیان» معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: فجر امسال، علوی است. زنان جایگاه رفیعی در اسلام و انقلاب اسلامی دارند و نقش مهمی را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند و دختران امروز ما نیز پاسدار ارزش‌های ملی و دینی خواهند بود. 

این مراسم با اجرای برنامه‌های مختلفی از قبیل قرائت قرآن کریم، اجرای دکلمه، سرود و دف‌نوازی از سوی دانش آموزان همراه بود

انتهای پیام 

۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 31732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =