فضای باغ گلاریس برای معلولین مناسب‌سازی شده است/ احداث باغ کتاب در مرحله عقد قرارداد

شهردار منطقه ۵ تهران از راه‌اندازی باغ کتاب در ساختمان مجاور بوستان خبر داد و گفت: احداث باغ کتاب در مرحله عقد قرارداد و مناقصه ساختمان مجاور است.

به گزارش خبرنگار شهر، احسان شریفی در آیین بهره برداری از باغ گلاریس در بیست و سومین رویداد امید و افتخار اظهار کرد: بوستان گلاریس در سال ۹۵ بر اساس توافق ملکی که با یکی از مالکین شد در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت.

شهردار منطقه ۵ تهران خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت بسیار خوبی همچون آب روان و فضای سبز، این بوستان کنار افتاده بود.

وی با بیان اینکه این بوستان در محله انقلابی و قدیمی باغ فیض در منطقه ۵ تهران واقع شده است، تصریح کرد: این اقدام در راستای نیاز منطقه به فضای سبز انجام شد.

شریفی با اشاره به اعتبار این طرح برای سال ۱۴۰۱ با دستور شهردار تهران و حمایت شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: یکی از ویژگی های پروژه این است که تمام عملیات و اقدامات طراحی این بوستان تحت نظارت سازمان بوستان ها انجام و تمام فضای بوستان برای معلولین مناسب سازی شده است.

وی از راه اندازی باغ کتاب در ساختمان مجاور بوستان خبر داد و افزود: احداث باغ کتاب در مرحله عقد قرارداد و مناقصه ساختمان مجاور است.

شهردار منطقه ۵ تهران گفت: سعی شده باغ گلاریس با کمترین هزینه ساخته شود؛ به طوریکه هزینه طراحی سکو مبلغی بالغ بر یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود، در حالی که سکوهای پارکی حدود ۷ تا ۹ میلیون تومان است.

وی اظهار کرد: سعی شد که ظرافت در بوستان رعایت شود و بدون اینکه هیچ درختی در آن قطع شود، مسیر پیاده رو پیش بینی شد؛ در نهایت باغی که امروز به برکت انقلاب اسلامی تقدیم محله باغ فیض می کنیم بوستان آبادی است که بهار آن از امروز زیباتر است.

انتهای پیام/

۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 31760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =