لایحه تعیین بهای خدمات صدور و تمدید پروانه بهره‌برداری شرکت‌های حمل و نقل بار تصویب شد

لایحه تعیین بهای خدمات صدور و تمدید پروانه بهره‌برداری شرکت‌های حمل و نقل بار در شهر تهران با ۱۹ رأی موافق به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار شهر، مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهرداری تهران در یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه تعیین بهای خدمات صدور و تمدید پروانه بهره برداری شرکت های حمل و نقل بار در شهر تهران با بیان اینکه تعداد زیادی از شرکت های حمل و نقل ساماندهی شده و مجوز دریافت کرده اند، اظهار کرد: صدور مجوز شرکت های حمل دارو، مواد غذایی و حتی حمل نخاله درون شهری زیر نظر شهرداری است.

پوریا علیمردانی با بیان اینکه مبلغ پنج میلیون تومان بهای عوارض صدور مجوز برای ابتدای کار پیشنهاد شده است، یادآور شد: به طور کلی ساماندهی بار در محدوده شهری تهران، چند سالی است که با نظم و جدیت بیشتری دنبال می شود.

وی با اعلام اینکه شهرداری ها متولی صدور مجوز اشتغال در شرکت های باربری هستند، افزود: در مقررات و دستورالعمل وزارت کشور به صدور پروانه بهره برداری شرکت های حمل و نقل اشاره شده و به همین جهت لایحه به صحن شورا ارائه شده است.

علیمردانی با اشاره به شناسایی ۲۱۳ شرکت باربری و صدور پروانه برای ۱۰۳ شرکت حمل بار در تهران گفت: به ازای هر حمل بار ۲ هزار تومان بهای باربر دریافت می شود و بر اساس دستورالعمل وزارت کشور صورت می گیرد، اما انضباط بخشی به این شرکت ها مستلزم اخذ عوارض شهرداری بر اساس قانون درآمدهای پایدار است.

وی ادامه داد: اهرم های اجرایی شهرداری در این لایحه شامل مباحث تشویقی همچون تخفیف در طرح ترافیک، اعمال قانون توسط پلیس راهور و اختصاص سهمیه سوخت به ازای پیمایش است.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه ساماندهی شرکت های حمل بار درون شهری به شهرداری ها واگذار شده است، خاطرنشان کرد: چند سالی است سازمان پایانه ها به دنبال راه اندازی سامانه ای برای صدور مجوز شرکت های حمل بار هستند.

وی با اعلام اینکه برای صدور مجوز در سال اول پنج میلیون تومان و برای تمدید آن سالیانه ۲ میلیون تومان پیش بینی شده است، گفت: در تاکسیرانی ۱۵ میلیون تومان و برای شرکت های برابری نیز همین مبلغ از سوی وزارت کشور دریافت می شود.

تشکری هاشمی همچنین تصریح کرد: برای خودروهایی که در سامانه های شهرداری تهران به ثبت می رسند، به ازای هر خودرو برای اولین بار ۹۰ هزار تومان و برای تمدید ۷۰ هزار تومان دریافت می شود که شامل پروانه برای خودرو و راننده است و اگر خودرو، بیش از یک راننده داشت ۵۰ درصد مبلغ دریافت می شود؛ همچنین ۸۰ هزار تومان نیز برای آموزش دریافت خواهد شد.

وی با بیان اینکه رتبه بندی شرکت های بار باید در سال ۱۴۰۲ انجام شود، خاطرنشان کرد: بدون پروانه شهرداری، اجازه صدور بارنامه برای شرکت های باربری صادر نخواهد شد و امیدواریم با این لایحه شرکت های فعال در این عرصه ساماندهی شوند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه برای جلوگیری از فشار به رانندگان و شرکت ها رقم پنج میلیون تومان پیش بینی شده است، یادآور شد: تا امروز بار درون شهری مدیریتی نداشته و امروز در حال فراخوان و جذب و ساماندهی هستیم و به همین دلیل رقم پنج میلیون تومان پیش بینی شده است.

جعفر تشکری هاشمی همچنین با بیان اینکه صدور پروانه اشتغال و تمدید آن ۹۰ هزار تومان برای اولین بار و برای تمدید آن ۷۰ هزار تومان پیش بینی شده است، اظهار کرد: برای خودروهایی که ۲ راننده دارند، به مأخذ یک دوم دریافت خواهد شد و ۴۵ هزار تومان برای بار اول و ۳۵ هزار تومان برای بار دوم دریافت خواهد شد.

گفتنی است لایحه تعیین بهای خدمات صدور و تمدید پروانه بهره برداری شرکت های حمل و نقل بار در شهر تهران با ۱۹ رأی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 31815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =