اقدامات شهرداری تهران به منظور تسهیل تردد در معابر شمالی و غربی پایتخت

همزمان با بارش برف در پایتخت از ساعات ابتدایی صبح امروز، شهرداری تهران با بهره‌گیری از توان نیروهای خدمات شهری و استفاده از ماشین آلات برف‌روبی در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است.

به گزارش خبرنگار شهر، بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و احتمال لغزندگی معابر از امروز پنج شنبه ۲۰ بهمن ماه، نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران از ساعات اولیه صبح در آماده‌باش کامل قرار داشته و با آغاز بارش، فعالیت برف‌روبی در مناطق شمالی و غربی تهران آغاز شد.

به گفته مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران ۱۰ هزار نفر نیرو همچون بارندگی‌های اخیر پایتخت، در معابر مناطق ۲۲ گانه مستقر بودند.

بنابر اعلام جانشین پلیس راهور تهران بزرگ نیز برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم در هماهنگی با شهرداری تهران برای بارش برف امروز و مدیریت تردد وسایل نقلیه در معابر سطح شهر تهران انجام شده است.

با توجه به آغاز بارش برف از مناطق شمالی و غربی تهران و شدت بارش در این مناطق، شن‌پاشی و برف روبی به محض نشستن برف روی زمین آغاز شد و هم اکنون نیز برف‌روبی و یخ زدایی از سطح معابر در حال انجام است.

فعالیت ۱۵۰ ماشین مکانیزه و ۵۰۰ نیروی خدمات شهری در منطقه یک

حمید مهری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه بارش برف در این منطقه از ساعت اولیه صبح آغاز شد، گفت: با فعالیت مداوم نیروهای ما از ساعات اولیه، معبر مسدودی در منطقه نداریم.

اقدامات شهرداری تهران به منظور تسهیل تردد در معابر شمالی و غربی پایتخت

وی با اعلام اینکه شن‌پاشی و برف‌روبی در معابر منطقه یک به اندازه کافی انجام شده است، اظهار کرد: ۱۵۰ دستگاه ماشین مکانیزه و ماشین آلات برف روبی و همچنین ۵۰۰ نیروی خدمات شهری و فضای سبز در آماده باش بوده و هم اکنون نیز در حال فعالیت هستند.

مهری تأکید کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش هفت تا هشت درجه ای دمای هوا در ساعات آینده، برای جلوگیری از یخ زدگی  معابر و یخ‌زدایی اقدام خواهیم کرد.

تمام معابر و بزرگراه‌های منطقه ۲ باز است

علی اصغر طاهری سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه ۲ نیز به خبرنگار شهر گفت: خوشبختانه بارش خوبی را از صبح در منطقه شاهد بودیم و نیروهای ما از ابتدای صبح همزمان با شروع بارش برف، اقدامات برف‌روبی را انجام دادند.

وی ادامه داد: نیروهای خدمات شهری همچنان در سطح معابر بزرگراهی و محدوده نواحی شمالی منطقه حضور دارند و پیگیری‌های لازم برای آماده‌باش نیروها مرتباً در حال انجام است.

طاهری با اشاره به نوسان بارش برف در منطقه ۲، خاطرنشان کرد: ما آمادگی کامل را برای برف‌روبی معابر داریم و با توجه به اقدامات صورت گرفته، سطح معابر و بزرگراه‌ها باز است و مشکلی در برف روبی، ترافیک و لغزندگی نداریم.

اقدامات شهرداری تهران به منظور تسهیل تردد در معابر شمالی و غربی پایتخت

وی تأکید کرد: پیرو مذاکره با رئیس پلیس بزرگراهی، ترافیک در بزرگراه یادگار امام (ره)، نیایش و چمران، همان ترافیک روزانه است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه ۲ با اعلام اینکه کلیه ادوات شامل ۱۰۰ دستگاه مکانیزه و کامیون در سطح معابر مستقر هستند و فعالیت اجرایی انجام می دهند، یادآور شد: ۲۵۰ نفر عوامل کارگر خدمات شهری و ۳۰۰ نفر نیروی فضای سبز در سطح محدوده در راستای رسیدگی به برف معابر از صبح مشغول به کار هستند و با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم بارش برف در امشب، تدابیر لازم اندیشیده شده و مشکلی وجود ندارد.

تداوم شن‌پاشی در معابر منطقه ۳ تهران

حسین سیگارودی معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه تمام ماشین آلات در سطح محدوده مرتب در حال استفاده از شن مخصوص هستند، اظهار کرد: تمام مسیرهای بزرگراهی، معابر فرعی درجه یک، معابر فرعی دو و تمام کوچه های فرعی باز است.

وی افزود: ۱۲۵ دستگاه ماشین آلات برف روبی در سطح محدوده فعال هستند و ۸۵۰ نیروی انسانی نیز مشغول به خدمات‌رسانی هستند.

سیگارودی اعلام کرد: با توجه به اینکه بارش برف ادامه خواهد یافت، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و مشکلی در این زمینه نداریم؛ تمام نیروها از ۲۴ ساعت گذشته و برای ۲۴ ساعت آینده در آماده باش هستند و با پلیس راهور نیز هماهنگی لازم را انجام داده‌ایم.

۱۴۰ دستگاه ماشین برف‌روبی در حال خدمات‌رسانی در منطقه ۴

همچنین سیدمحمد قاضی میرسعید معاون خدمات شهری منطقه ۴ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، اعلام کرد: کلیه پرسنل خدمات شهری از ساعات آغازین صبح امروز در آماده‌باش کامل بودند و در حال خدمات‌رسانی هستند.

وی با اعلام اینکه تمام ماشین‌آلات مکانیزه و نمک پاش شامل ۱۴۰ دستگاه در حال خدمات‌رسانی هستند، یادآور شد: ۲۶ دستگاه مکانیزه تردد در حال برف‌روبی در معابر منطقه هستند و معبر مسدودی در سطح منطقه نداشتیم.

برف‌روبی معابر منطقه ۵ ادامه دارد

مرتضی مرادی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۵ نیز در گفت و گو با خبرنگار شهر، تأکید کرد: بارش برف به شدت در منطقه در جریان است اما با این وجود با تلاش نیروهای خدمات شهری، معابر باز بوده و رفع انسداد به طور مکرر و مرتب در حال انجام است.

وی با اعلام اینکه شن‌پاشی در معابر انجام شده است، گفت: ۳۰ ماشین تخصصی و ۱۵۰ ماشین غیرتخصصی برای برف‌روبی در معابر منطقه به کار گرفته شده است.

تردد روان در محورهای بزرگراهی منطقه۲۲

علیرضا علی‌بخشی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ نیز به خبرنگار شهر، گفت: تعداد ۷۰ خودروی مکانیزه، غیر مکانیزه و عملیاتی به همراه ۳۶۰ نیروی اجرایی مشغول برف‌روبی معابر منطقه هستند.

وی ادامه داد: تردد در تمام محورهای بزرگراهی اصلی و فرعی روان است و مشکل خاصی تا این لحظه نداریم و با توجه به پیش‌بینی تداوم بارش اعلام آماده باش صد درصد انجام شده است.

اقدامات شهرداری تهران به منظور تسهیل تردد در معابر شمالی و غربی پایتخت

علی‌بخشی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های لازم انجام شده تا خودورهای مکانیزه و عوامل اجرایی در محل‌های از پیش تعیین شده حضور داشته باشند، گفت: در صورت تداوم و شدت بارش اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وی افزود: شن و نمک به میزان لازم بارگیری و با اولویت معابر دارای شیب و شمالی- جنوبی چیدمان شده و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

گفتنی است برف‌روبی معابر پایتخت توسط نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران همچنان در حال انجام است.

انتهای پیام/

۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 32090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =