گزارش میدانی و لحظه به لحظه از عملیات برف‌روبی در پایتخت/ در معابر تهران چه می‌گذرد؟

از سحرگاه  امروز، بارش برفی کم‌سابقه  مناطق شمالی تهران را سفیدپوش کرده است. گزارش میدانی از معابر شهر نشان می‌دهد، نیروهای خدمات شهری و پلیس راهور از ساعات اولیه بارش با تمام توان و تجهیزات برای جلوگیری از انسداد معابر در حال تلاشند

به گزارش خبرنگار شهر، بارش برف امروز و کولاک به اذعان کارشناسان هواشناسی در سال‌های اخیر بی‌سابقه است. پلیس راهور از شهروندان خواسته، از ترددهای غیرضروری در سطح شهر جدا خودداری کنند. به همین جهت، گزارش لحظه به لحظه از آخرین اقدامات مدیریت شهری در پایتخت برای جلوگیری از انسداد و لغزندگی معابر مخابره می‌شود. 

ساعت ۵:۱۵ صبح/ مرکز مانیتورینگ کنترل ترافیک

سخنگوی شهرداری تهران به همراه هیأتی با حضور در مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران واقع در خیابان ایرانشهر به رصد و بررسی جزییات ترددها در معابر پایتخت پرداخت. آن‌طور که محمدخانی در بدو ورود اطلاع داد، نیروهای خدمات شهری در کلیه مناطق مستعد برف و لغزندگی از ساعات ابتدایی بامداد یکشنبه مشغول فعالیت و بسترسازی برای تردد ایمن شهروندان هستند.

ساعت ۵:۴۰ صبح/ سخنگوی شهرداری تهران: ۴۰ نقطه جدید به نقاط استقرار نیروهای خدمات شهری اضافه شده است

در همین رابطه سخنگوی شهرداری تهران در گفت‌وگو با شهر درباره اقدامات متناظر با بارش سنگین برف اظهار داشت: شهرداری تهران تمام تلاش خود را به کارگرفته تا با استقرار نیروهای خود در مناطق مختلف شهر تهران، شارژ مخازن و همچنین شارژ بسته‌های نمک و شن در نقاط جانمایی شده، راحتی و آسایش شهروندان پایتخت‌نشینان را در روز برفی فراهم آورد.

وی ضمن درخواست از شهروندان برای لغو سفرهای غیرضروری افزود: ٤٠نقطه جدید به نقاط استقرار نیروهای خدمات شهری اضافه شده است که ١٨نقطه از آن در اتوبان یادگار امام است. همچنین نمایندگان پلیس راهور در کنار نیرهای شهرداری در مناطق مختلف و بالاخص مناطق شمالی تهران مستقر شده اند تا با هدایت ماشین های شن و نمک پاش، سرعت عمل را در برف روبی بالا ببرند.

محمدخانی در پایان درباره چگونگی برقراری ارتباط شهروندان و ثبت گزارش‌های مردمی درباره انسداد معابر توضیح داد: این امکان وجود دارد، شهروندان ضمن تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران، گزارش‌های خود مبنی بر انسداد احتمالی معابر را ثبت و پیگیری کنند.

ساعت ۶:۱۰ صبح/ منطقه ۱

از منطقه ۱ تهران خبر می‌رسد، شن‌پاشی معابر اصلی از ساعات اولیه بامداد آغاز شده و با وجود بارش سنگین برف از نیمه‌های شب و تردد ناچیز خودروها تاکنون، انسدادی در معابر اصلی از جمله بلوار ارتش، خیابان اندرزگو و بزرگراه شهید صدر به چشم نمی‌خورد. ۵۰۰ نیروی فعال در سطح منطقه یک مشغول عملیات برف‌روبی هستند و بر اساس برنامه‌ریزی مخازن شن و نمک در ساعات میانی روز مجدد شارژ خواهند شد.

گزارش میدانی و لحظه به لحظه از عملیات برف‌روبی در پایتخت/ در معابر تهران چه می‌گذرد؟

گزارش میدانی و لحظه به لحظه از عملیات برف‌روبی در پایتخت/ در معابر تهران چه می‌گذرد؟

ساعت ۶:۳۰ صبح/ ستاد مدیریت بحران

جلسه ستاد مدیریت بحران تهران از ساعت ۶:۳۰ صبح با حضور آقایان نصیری رئیس ستاد، نظری معاون خدمات شهری و گودرزی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران و همچنین نمایندگان پلیس راهور، سازمان هواشناسی و جمعی از مدیران شهری معاون خدمات شهری و همچنین ۳ تن از اعضای سازمان بازرسی کل کشور شروع شد. پیش‌بینی می‌شود تا پایان بارش‌ها، اغلب اعضای این جلسه با حضور در اتاق مانیتورینگ ستاد بحران ضمن تصمیم‌گیری‌های لازم، بر وضعیت معابر شهر تهران نظارت داشته باشند.

ساعت ۶:۳۰ صبح/ منطقه ۲

در منطقه ۲ شهرداری تهران نیز از نیمه‌های شب عملیات شن‌پاشی و برف‌روبی آغاز شده است. همچنین بیشترین میزان بارش‌ها در محدوده بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی و بزرگراه یادگار امام(ره) به وقوع پیوسته که به گفته مسئولان خدمات شهری منطقه ۲، با ۳۰ ماشین مکانیزه، ۱۰۰ ماشین غیرمکانیزه و ۸۰۰ نیروی کارگری خدمت‌رسانی و برف‌روبی ادامه دارد.

از منطقه ۲ خبر می‌رسد، با توجه به اختلال ایجاد شده بر اثر بارش روز پنج شنبه در بزرگراه یادگار امام (ره)، تیم‌های فعال در این منطقه افزایش یافته و ۱۹ دستگاه برای برف‌روبی در محدوده این بزرگراه مشغول فعالیتند.

گزارش میدانی و لحظه به لحظه از عملیات برف‌روبی در پایتخت/ در معابر تهران چه می‌گذرد؟

گزارش میدانی و لحظه به لحظه از عملیات برف‌روبی در پایتخت/ در معابر تهران چه می‌گذرد؟

ساعت ۶:۴۰ صبح / منطقه ۳

از شهردای منطقه ۳ تهران خبر می‌رسد، کلیه تجهیزات و نیروی انسانی فعال در حوزه خدمات شهری از ساعات اولیه بامداد در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و همچنین از ظهر روز شنبه جانمایی کیسه‌های نمک و شن در معابری از جمله جنوب چهارراه پارک‌وی، بلوار میرداماد، بزرگراه شهید مدرس و بزرگراه حقانی انجام شده است.

شهردار منطقه ۳ از تردد روان خودروها و عدم انسداد معابر در این منطقه خبر داد و اظهار کرد: منطقه ۳ به یک سایت اصلی و ۴ سایت فرعی برف‌روبی مجهز است. همچنین ۸۵ دستگاه ماشین آلات برف‌روبی تخصصی و غیرتخصصی در حال انجام فعالیت مستمر در سطح منطقه هستند.

گزارش میدانی و لحظه به لحظه از عملیات برف‌روبی در پایتخت/ در معابر تهران چه می‌گذرد؟

۶:۴۰ صبح/ مدارس غیرحضوری شد

به دلیل برودت هوا و برش سنگین برف، مدارس مناطق ۱ تا ۵ پایتخت غیرحضوری اعلام شد.

گزارش میدانی و لحظه به لحظه از عملیات برف‌روبی در پایتخت/ در معابر تهران چه می‌گذرد؟

گزارش میدانی و لحظه به لحظه از عملیات برف‌روبی در پایتخت/ در معابر تهران چه می‌گذرد؟

گزارش میدانی و لحظه به لحظه از عملیات برف‌روبی در پایتخت/ در معابر تهران چه می‌گذرد؟

ساعت ۷:۱۰ صبح/ شهردای منطقه ۴

منطقه ۴ تهران به عنوان یکی از بزرگترین و پرجمیعت‌ترین مناطق تهران، به شمار می‌رود. از ساعات اولیه بامداد یکشنبه کمالی‌زاده شهردار منطقه ۴ ضمن حضور میدانی در میان نیروهای خدمات شهری از آخرین اقدامات برف‌روبی در سطح منطقه مطلع شد.

گزارش میدانی و لحظه به لحظه از عملیات برف‌روبی در پایتخت/ در معابر تهران چه می‌گذرد؟

به گزارش خبرنگار شهر، ۱۶۰ کارگر شهرداری و ۱۴۴ دستگاه مکانیزه عملیات برف‌روبی و شارژ مخازن شن و نمک را در منطقه ۴ تهران از نیمه شب گذشته آغاز کرده‌اند. منطقه ۴، به ۸ سایت فرعی و ۱ سایت اصلی برای برف‌روبی مجهز است که توام با آماده‌باش نیروها در معابر و جانمایی مخازن شن و نمک، خدمت‌رسانی به شهروندان انجام می‌شود.

گزارش میدانی و لحظه به لحظه از عملیات برف‌روبی در پایتخت/ در معابر تهران چه می‌گذرد؟

گفتنی است، بیشترین حجم بارش تاکنون در منطقه ۴ تهران در محدوده بزرگراه شهید بابایی به سمت شرق و شمال بزرگراه شهید باقری رخ داده است.

ساعت ۷:۱۵ صبح/ سخنگوی شهرداری تهران در گفت‌وگوی تلویزیونی: اولویت با شریان‌های اصلی است

در ساعات ابتدایی صبح، خبرنگار صدا و سیما با حضور در مرکز مانیتورینگ و کنترل ترافیک شهرداری تهران واقع در خیابان ایرانشهر به گفت‌وگو با سخنگوی شهرداری تهران پرداخت. سخنگوی شهرداری ضمن اشاره به آماده‌باش نیروهای خدمات شهری در مناطق مستعد برف از بارش شدیدتری برف سال جاری در روز یکشنبه ۲۳ بهمن‌ماه خبر داد و گفت: اولویت مدیریت شهری جلوگیری از انسداد و لغزندگی شریان‌های اصلی است.

محمدخانی از شهروندان درخواست کرد که از سفرهای غیرضروری بپرهیزند و از آماده‌باش همکاران خود در حوزه خدمات شهری از ساعات اولیه بامداد یکشنبه در معابر شهر به ویژه مناطق شمالی پایتخت خبر داد. 

ساعت ۷:۵۰ صبح/ منطقه ۵

به گزارش خبرنگار شهر، نواحی شمالی منطقه ۵ تهران یکی از مناطق پربارش و مستعد لغزندگی و انسداد در معابر تهران به شمار می‌رود.

با این وجود، نیروهای خدمات شهری در معابر منطقه ۵ نیز از ساعات اولیه بامداد حضور داشتند و سایت‌های برف‌روبی به طور مداوم در حال بارگیری نمک و شن‌ها در تجهیزات برف‌روبی منطقه ۵ است. محدوده برگزاره شهید ستاری و حصارک به واسطه بارش شدید برف و البته اقدام به موقع نیروهای خدمات شهری دچار ترافیک روان بوده و انسدادی در این مناطق به چشم نمی‌خورد.

همچنین شهردار منطقه ۵ از بسته شدن بوستان کوهسار به دلیل برودت هوا و لغزندگی معابر تا عادی شدن وضعیت بارش‌ها خبر داد.

گزارش میدانی و لحظه به لحظه از عملیات برف‌روبی در پایتخت/ در معابر تهران چه می‌گذرد؟

ساعت ۸:۰۰ صبح/ اطلاعیه اتوبوسرانی

در اطلاعیه صبح روز یکشنبه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پی بارش نزولات آسمانی تمهیدات لازم برای خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان گرامی آمده است: استقرار نیروهای اجرایی و ناوگان امداد خودرو، تجهیز اتوبوس‌ها به زنجیر چرخ، نمک و شن‌پاشی در مسیر خطوط به ویژه مسیرهای شیب‌دار انجام شده است. ناوگان اتوبوسرانی با تمام ظرفیت و توان نسبت به جابجایی شهروندان گرامی اقدام می‌نماید ولیکن لغزندگی معابر و کندی حرکت خودروها و ترافیک ناشی از آن، امری اجتناب ناپذیر بوده و امکان دارد در نحوه خدمات رسانی اتوبوس‌ها اختلال مقطعی ایجاد نماید.

ساعت ۸:۳۰ صبح/ پلیس راهور: از سفرهای غیرضروری پرهیز شود

پلیس راهور از ساعات ابتدایی روز ضمن توصیه به لغو سفرهای غیرضرور از بارش سنگین برف در بزرگراه‌های هاشمی رفسنجانی، ارتش و شهید بابایی خبر داد.

ساعت ۹ صبح/ منطقه ۲۲

از منطقه ۲۲ نیز خبر می‌رسد، از ساعات اولیه روز یکشنبه ۳۵۰ نیرو شامل کارگران و مدیران اجرایی در حال فعالیت و نظارت برای جلوگیری از انسداد معابر هستند و تاکنون هیچ یک از معابر این منطقه به واسطه لغزندگی معابر و شدت برف مسدود نشده است.

ساعت ۹:۰۵صبح/ ۱۳ هزار نیروی فضای سبز آماده کمک به نیروهای خدمات شهری

سخنگوی شهرداری تهران در مصاحبه با شبکه سه سیما گفت: هم اکنون ۱۱ هزار نیروی شهرداری در ۱۶۰ تهران مشغول برف‌روبی هستند. علاوه بر این معاون خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرده است، ۱۳ هزار نیروی فضای سبز آماده‌ کمک به نیروهای مستقر در مناطق مختلف شهر تهران برای برف روبی هستند.

محمدخانی در ادامه با اشاره به حضور خود در مرکز مانیتورینگ شهرداری تهران در سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری افزود: آنچه که تا این لحظه قابل مشاهده است حاکی از عدم وجود مشکل در شرایط‌ اصلی شهر تهران است و تا این لحظه گزارشی مبنی بر بروز و وجود مسئله خاص در معابر اصلی و بزرگراه‌ها دریافت نشده است.

ساعت ۹:۱۵ صبح/ شورای شهر تهران

سخنگوی شورای شهر تهران در جریان یکصد و بیست و نهمین جلسه شورا در روز یکشنبه ۲۳ بهمن‌ماه، با بیان اینکه باید به دنبال روش‌های جدید برای برف‌روبی در سطح شهر باشیم، خاطرنشان کرد: برای غیرمنصفانه نقد کردن، نیت بد کافی نیست؛ در برف روبی یکی از مناطق با مشکل بیشتر رو به رو بود و باید گزارش دهیم تا ابهامات برطرف شود. در یک روز سه بار برف بارید؛ ساعت ۸، ۱۱ صبح و بعدازظهر. با کاهش دما به سه درجه زیر صفر، دیگر شن پاشی هم اثرگذار نیست.

نادعلی افزود: اینکه روی غافلگیر شدن شهرداری تأکید کنیم، خالی از حقیقت است. چرا که واقعا شهرداران یک طرف و این تعداد کارگر نیز از یک طرف شب تا صبح کار می‌کنند و نباید این زحمات را نادیده گرفت، هر چند باید نقص‌ها را پذیرفت و کار قابل دفاع ارائه داد.

ساعت ۹:۳۰ صبح/ مسیرهای منتهی به امام‌زاده داوود(ع) مسدود است

بخشدار کن ضمن اشاره به مسدود شدن مسیرهای منتهی به امام‌زاده داوود(ع)، از یخ‌زدگی مسیر منتهی به این بقعه متبرکه و احتمال وقوع بهمن در مسیر خبر داد.

ساعت ۱۰ صبح/ بررسی وضعیت ترافیکی تهران

بر اساس گزارش واصله از مرکز مانیتورینگ شهرداری تهران، هیچ یکی از معابر شهر دچار انسداد نبوده و با وجود بارش سنگین برف ترددها همچنان ادامه دارد. گفتنی است، هرچند ترددها در برخی معابر با کندی همراه شده و شریان‌های اصلی، بار ترافیکی دارند، اما لغزندگی معابر به واسطه شن‌پاشی مکرر نیروهای خدمات شهری حداقلی است.

ساعت ۱۰:۲۲ صبح/ سرهنگ رازقی: با اقدامات بموقع شهرداری انسداد معبر نداریم

سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌و گو با خبرنگار شهر در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی معابر شهر تهران اظهار کرد: با توجه به پیش بینی که برای برف انجام شده بود تمهیدات مورد نیاز از ابتدای صبح اندیشیده و اقدامات بموقعی مانند نمک پاشی و شن پاشی در نقاط مختلف از ابتدای صبح انجام شده بود و خوشبختانه وضعیت ترافیکی خوب است، هر چند با توجه به لغزنده بودن معابر شرایط ترافیکی به ویژه در بزرگراه ها و معابر شمالی پایتخت کمی از حالت عادی سنگین تر است اما حالت ازدحام و انسداد معابر که معمولا در برخی مواقع در شرایط بارش برف پیش بینی می شود را برای امروز شاهد نبودیم.

گفتنی است، بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی برف روز یکشنبه در پایتخت تا ساعات پایانی شب ادامه‌دار خواهد بود و مدیریت شهری نیز اعلام کرده به صورت مستمر و بدون وقفه حسب ظرفیت و تجهیزاتش مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان تا ساعات پایانی روز خواهد بود.

انتهای پیام/

۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹
کد خبر: 32172

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =