میدان صنعت اصلاح می‌شود

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران گفت: این قول داده شده که اصلاح هندسی مناسبی در میدان صنعت صورت بگیرد و خیابان شهید پاکنژاد به وضعیت مناسبی برسد.

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا جاوید در یکصد و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی ردیف‌های بودجه لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران با بیان اینکه استقرار کارگاه مترو در خیابان شهید پاکنژاد و تردد ماشین آلات سنگین باعث فرسودگی در این خیابان از میدان صنعت به سمت شمال شده است، گفت: این تهدید و فرسودگی به فرصت تبدیل شد و پس از بهره برداری ایستگاه مترو، خیابان پاک نژاد بازگشایی خواهد شد. باید به سرعت نسبت به اصلاح اقدام کرد،

وی افزود: میدان صنعت، میدان کلیدی و ترافیک محور است و وضعیت کنونی به کار عمرانی میان مدت و بلندمدت نیاز دارد که البته به کار فنی و مهندسی دقیق نیازمند است. بدون تعجیل کار بلندمدت و میان مدت انجام خواهد شد تا ببینیم زیرگذر باید شمالی- جنوبی اجرا شود یا شرقی- غربی.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران تأکید کرد: این قول را خواهیم داد که عجله نخواهیم کرد و با آرامش و در هماهنگی با کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا امور را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه باید افزایش ترافیک در این محدوده را مدیریت کنیم، یادآور شد: این قول داده شده که اصلاح هندسی مناسبی در میدان صنعت صورت بگیرد و خیابان شهید پاکنژاد به وضعیت مناسبی برسد؛ ما علاوه بر جلوگیری از افزایش ترافیک، باید کاهش ۲۵ درصدی آن را نیز دنبال کنیم.

مهدی اقراریان عضو کمیته نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه ۳۰ درصد بار ترافیک در این منطقه افزایش یافته است، یادآور شد: خیابان شهید پاکنژاد به شدت آسیب دیده و باید اصلاحات انجام شود؛ لذا درخواست می کنیم که با رعایت ملاحظات، ضرورت موضوع را در نظر بگیریم و با این نگاه، بودجه را اصلاح کنیم.

گفتنی است بنابر اکثریت آراء اعضای شورای اسلامی شهر تهران مقرر شد پنج میلیارد تومان برای اصلاح میدان صنعت در منطقه یک در ردیف اعتبارات مناطق ۲۲ گانه اختصاص پیدا کند.

جاوید در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بودجه های سرمایه ای بخشی برای نگهداشت عمرانی و بخشی نیز برای پروژه های موردی است؛ امسال در معاونت برنامه ریزی، روال تغییر یافته که در زیر مجموعه مناطق مقاومت وجود داشت و ما این مقاومت را شکستیم.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه توزیع بودجه عمرانی مناطق مطابق با نیازها انجام می شود، تصریح کرد: قول می دهیم که شاخص ها را با شورا نهایی و در بودجه سال آینده اعمال کنیم تا رضایت کامل حاصل شود.

وی افزود: از اعضا می خواهیم به طور کلی روال بودجه را به هم نریزند تا ما در بودجه سال آینده، شاخص ها را لحاظ کنیم.

انتهای پیام/

۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 33013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =