عرضه محصولات چهار هزار و ۵۰۰ بانوی تهرانی در هجدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی/ عرضه محصولات تا ۳۰ درصد زیر قیمت بازار

مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران گفت: در مجموع محصولات چهار هزار و ۵۰۰ بانوی تهرانی در مدت ۱۲ روز در نمایشگاه زنان و تولید ملی به فروش خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار شهر، مریم اردبیلی در نشست خبری هجدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه این نمایشگاه از ۱۱ تا ۲۲ اسفندماه در محل بوستان گفتگو برگزار می شود، اظهار کرد: این نمایشگاه به دلیل شیوع کرونا در سال های اخیر برگزار نشده بود که اسفندماه با تمرکز بر حضور محصولات تولیدی زنان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی برگزار می شود.

مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران با تأکید بر اینکه ۱۱۶ کسب و کار در این نمایشگاه حضور خواهند یافت، خاطرنشان کرد: دو هزار و ۶۰۰ نفر از بانوان که عمدتاً زنان سرپرست خانوار هستند محصولات خود را ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه در تهران ۸۱ مرکز کوثر کارآفرینی وجود دارد، یادآور شد: یکی از اهداف ما توسعه این مراکز در سطح شهر تهران است.

اردبیلی با اعلام اینکه ویژگی اصلی امسال غیرمتمرکز بودن نمایشگاه است، یادآور شد: هزار و ۴۴۶ نفر نیز محصولات خود را در ۱۰ ایستگاه مترو عرضه خواهند کرد و در مجموع محصولات چهار هزار و ۵۰۰ بانوی تهران در این مدت ۱۲ روزه به فروش خواهد رسید.

وی همچنین تصریح کرد: سه هزار و ۲۰۰ مترمربع فضا در بوستان گفتگو برای برپایی غرفه ها پیش بینی شده و امیدواریم خانواده های تهرانی بتوانند از دستاوردهای این بانوان بازدید کنند و با خرید از آنان، زنان سرپرست خانوار منتفع شوند.

مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران گفت: در ایستگاه هایی از قبیل مترو تجریش، شریعتی، آزادی، سرسبز، میدان ولیعصر(عج)، شهرری، قیطریه، قائم و شادمان ۲۶۳ غرفه و ۴۸۲ کسب و کار برپا خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد فرصت محصولات عرضه شده بانوان سرپرست خانوار، خاطرنشان کرد: کمپین «کار تو خونمونه» مبتنی بر اشتغال و کسب و کار خانگی نیز در شهرداری دنبال می شود که بیش از هزار ثبت نام را به همراه داشته و بانون علاقمند به ارتقاء و شبکه سازی این کسب و کار هستند، می توانند به سایت زنان و تولید ملی به آدرس http://ZANANVATOLIDMELI.COM مراجعه و ثبت نام کنند.

اردبیلی با بیان اینکه مراکز کوثر نیز در شهرداری به طور مستقیم برای زنان سرپرست خانوار هزار و ۴۵۰ نفر ظرفیت اشتغال ایجاد کرده است، یادآور شد: ۱۷۴ زندانی رأی باز در قالب فضایی مشاوره و مددکاری شدند و ۷۰ نفر در مراکز کوثر مشغول به کار هستند که البته بسیاری از این زنان آزاد شده و عده ای همچنان در مراکز ما فعالیت می کنند.

مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران اعلام کرد: پوشاک کودک، نوجوان، زنانه، مردانه، کالای حجاب، کالای خواب و صنایع چرم از جمله حیطه غالب نمایشگاه است و چند غرفه نیز مرتبط با کوثرهای تولیدکننده مواد غذایی میزبان مردم خواهند بود.

وی تأکید کرد: نمایشگاه به هیچ عنوان برای شهرداری درآمدزایی نخواهد داشت؛ بلکه تلاش می کنیم هزینه کرده و فرصتی برای زنان سرپرست خانوار ایجاد کنیم.

اردبیلی با اشاره به ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی در هجدهمین نمایشگاه، یادآور شد: ما برای برندها فراخوان می دهیم اما اجباری برای حضور آنها در نمایشگاه نیست؛ البته برندهایی در نمایشگاه حضور خواهند یافت که زنان سرپرست خانوار را به کار گرفته باشند.

وی با بیان اینکه ما از سال گذشته به دلیل برگزاری نمایشگاه در اسفندماه، نمایشگاه هجدهم را رزرو کرده بودیم، تصریح کرد: پیشنهاد این بود که نمایشگاه گل و گیاه که هرساله در اردیبهشت ماه برگزار می شد، در اسفند برگزار شود اما به دلیل تداخل با نمایشگاه زنان و تولید ملی، معاون خدمات شهری و مدیرعامل سازمان بوستان ها پذیرفتند که نمایشگاه گل و گیاه به اردیبهشت ماه موکول شود؛ برای تمام مجموعه شهرداری برگزاری نمایشگاه زنان اهمیت و اولویت اول را دارد.

مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران تأکید کرد: به دلیل بحث هوای پاک مقرر شد افتتاح پروژه های حمل و نقل در آن زمان انجام شود و ما اعلام کردیم که اولویتی در بخش بانوان وجود ندارد و  به پروژه های ما در فرصت های دیگر در قالب پویش امید و افتخار پرداخته شود.

وی با اشاره به قیمت گذاری محصولات این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: بازرسان ما در نمایشگاه حضور خواهند یافت اما باید بگوییم با توجه به حضور مستقیم تولیدکننده، به طور متوسط قیمت تا ۳۰ درصد از قیمت موجود در بازار، ارزان تر عرضه می شود. اگر شرکت کنندگان از قیمت های اعلام شده تخطی کنند، در نمایشگاه های آینده حضور پیدا نخواهند کرد.

اردبیلی با اعلام اینکه تعداد افراد نیازمند به حمایت های شهرداری تهران ۱۵ هزار نفر است، یادآور شد: چون این آمار در طی سالیان جمع آوری شده تک به تک مورد مشاوره قرار گرفته و در نهایت اسامی هشت هزار بانوی سرپرست خانوار در سامانه ما ثبت شده است.

مدیرکل زنان و خانواده شهرداری تهران با تأکید بر اینکه اولویت اول ما ایجاد عاملیت برای زنان و خانواده هاست، اظهار کرد: «تهران خانواده»، «تهران شهر»، «هزار امید» و «کار تو خونمونه» را دنبال می کنیم به طوری که در برندهای نوآورانه اجرای پایلوت را تجربه کرده اما آمادگی گسترش کار را داریم.

انتهای پیام/

۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 33030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =