بهره‌برداری از هزار و ۵۰۰ هکتار از کمربند سبز پایتخت؛ امروز/ ۱۰۰ هزار نهال بین شهروندان تهرانی توزیع می‌شود

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: امروز هزار و ۵۰۰ هکتار از کمربند سبز پایتخت به بهره‌برداری می‌رسد.

علی محمد مختاری در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه امروز هزار و ۵۰۰ هکتار در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران مورد بهره برداری قرار می گیرد، اظهار کرد: در سال گذشته نیز بنابر دستور شهردار تهران هزار و ۲۵۰ هکتار توسط رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ هکتار در ۱۱ نقطه شهر تهران و مناطق حاشیه ای اجرا شده است، خاطرنشان کرد: در طول ۶ ماه روزانه بیش از هزار و ۴۰۰ نفر از نیروهای کارگر فضای سبز توسعه جنگل کاری را انجام داده‌اند.

وی با اعلام اینکه برای توسعه و اجرای این هزار و ۵۰۰ هکتار ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود، یادآور شد: با بهره‌برداری که امروز صورت می‌گیرد، از طرح ۵۰ هزار هکتاری کمربند سبز تهران ۴۶ هزار و ۶۰۰ هکتار اجرایی می‌شود.

اتمام اجرای طرح ۵۰ هزار هکتاری تا پایان ۱۴۰۳

مختاری همچنین تصریح کرد: بر اساس دستور شهردار تهران در سال آینده ۲ هزار هکتار توسعه جنگل‌کاری در دستور کار قرار دارد و برنامه ما این است که تا پایان سال ۱۴۰۳ طرح ۵۰ هزار هکتاری به نتیجه برسد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از توزیع ۱۰۰ هزار نهال بین شهروندان تهرانی در طول هفته درختکاری خبر داد و افزود: شهروندان می‌توانند با تماس با سامانه ۱۳۷ درخواست خود را ثبت و نهال مورد نظر را از طریق ۱۲۳ ناحیه شهرداری تهران دریافت کنند.

وی با بیان اینکه نهال‌های توزیعی در ۲ گونه مثمر و غیرمثمر پیش بینی شده است، گفت: تعداد گونه‌های مثمر بیشتر بوده و  ۱۰ گونه شامل انواع میوه‌ها در نظر گرفته شده که برای کاشت در منازل شهروندان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 33292

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =