برگزاری نشست شورای سلامت در منطقه۱۱

نشست شورای سلامت شهرداری منطقه ١١ با حضور شهردار منطقه، مدیرکل سلامت شهرداری تهران، معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه و سرپرست اداره سلامت منطقه و شهرداران نواحی و مسئولان خانه سلامت محلات برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ١١؛ در ابتدای این نشست ضمن بررسی مصوبات شورای سلامت نواحی در این منطقه، دبیران کانون‌های هفت‌گانه اجتماع محور منطقه و جمعی از متولیان امور سلامت به بیان مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی و عمرانی ، خدماتی محلات پرداختند.

در ادامه جلسه حمید صاحب مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران ضمن قدردانی از خدمات صورت گرفته شهرداری منطقه ١١ در راستای ارائه خدمات سلامت محور ، به اولویت‌های امور در حوزه سلامت پرداخت  و  همچنین در مورد تلاش برای جذب مشارکت حداکثری شهروندان در امر سلامت مطالبی را بیان کرد  و به رفع مسائل اجتماعی، گسترش کانون های سلامت محور در منطقه و آموزش در راستای ارتقای سلامت روحی و روانی شهروندان با محوریت خانواده اشاره کرد.

در این جلسه؛ مدیر کل سلامت شهرداری تهران به تعریف سلامت انسان متعادل پرداخت و تاکید کرد: موضوعات اجتماعی به عنوان مهمترین کار مدیریت شهری می باشد که شهرداری تهران در این دوره مدیریت شهری ،نه تنها به موضوعات کالبدی بلکه نسبت به روح شهر نیز توجه ویژه ای دارد و درصدد  آن است که حال خوب را برای شهروندان به ارمغان آورد

ویبر اهمیت تقویت و توسعه فعالیت‌های سلامت شهری از طریق توانمندسازی شهروندان، توسعه، جذب مشارکت از طریق کانون‌های اجتماع محور و  ذینفعان حوزه سلامت در محلات نیازمند و کم برخوردار تاکید کرد.

سید محمد موسوی شهردار منطقه۱١ در این نشست ضمن اشاره به نقش مشارکت در امور سلامت افزود: با توجه به رسالت مدیریت شهری در حوزه سلامت، برنامه‌های متنوع با شعار”حال خوب” برای ارتباط گیری با مردم در مقوله سلامت برگزار شده است.

شهردار منطقه گفت ؛ یکی از اموری که در مدیریت شهری منطقه می بایست در دستور کار قرار گیرد تعامل هرچه بیشتر با ذینفعان حوزه سلامت منطقه اعم از سازمان بهزیستی، مرکز جامع خدمات بهداشت ، آموزش و پرورش، NGO ها و تشکل های مردم نهاد است که می تواند در امر مهم سلامت و بهداشت شهروندان هم‌افزایی چشمگیری ایجاد کند.

موسوی در ادامه گفت: بهسازی معابر برای تردد معلولین یکی از مهمترین رویکردهایی است که می بایست در دستور کار مدیریت شهری منطقه  و جز مصوبات فصول بعدی ١۴٠٢ قرار گیرد.

همچنین حمیدرضا عمو زاده سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ١١ نیز به ارائه گزارش عملکرد یکساله شورای سلامت پرداخت که بر همین اساس به مواردی از جمله برگزار ی جشنواره های بزرگ سلامت محور ، پیگیری مصوبات شورای فصلی نواحی و افزایش نیروهای خانه سلامت اشاره کرد.

انتهای پیام/

۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 33295

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =