ضرورت تسریع در نوسازی بافت فرسوده محله/ نقش موثر معتمدین محله در مدیریت شهری

شهردار منطقه ۱۰ به همراه عضو شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از محله بریانک، با حضور در سرای این محله با معتمدین محل دیدار و گفت‌وگو کرده و به ضرورت نوسازی بافت فرسوده و خدمات‌رسانی بیشتر به نقاط متراکم پایتخت از جمله محله بریانک تاکید کردند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، «ناصر امانی» عضو شورای اسلامی شهر تهران در این بازدید، به تراکم جمعیتی محله بریانک اشاره کرد و گفت: متاسفانه این منطقه جزو مناطقی است که از بیشترین بافت فرسوده و ناکارآمد شهری برخوردار است که همین مسئله رسیدگی فوری و جدی برای نوسازی و ایمن‌سازی آن را ضروری می‌سازد.

وی با تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت معتمدین محلات در اداره شهر اظهار داشت: هیات امنای محلات سال آینده تشکیل خواهد شد که موجب ایجاد رابطه قانونمند بین معتمدین و مسئولان می‌شود.

در این دیدار، «مهدی اخ‌الصنایع» شهردار منطقه ۱۰ نیز با اشاره به نقش معتمدین محله در اداره هرچه بهتر شهر تصریح کرد: معتمدین محلات نقش واسط را میان مدیریت شهری و شهروندان ایفا کرده و با انتقال درخواست و مطالبات شهروندان، به ما در مدیریت درست شهر کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در محله بریانک در چند ماه گذشته خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مطالبات شهروندان منطقه ۱۰ که سال‌ها مغفول مانده بود، عدم روشنایی گذر پشت بزرگراه شهید نواب صفوی بود که ضمن ایجاد ناامنی، امکان وقوع بزه و بروز آسیب‌های اجتماعی را فراهم کرده بود. در همین راستا تامین روشنایی این گذر سریعا به عنوان یک موضوع مهم در دستورکار قرار گرفت که خوشبختانه با بازدیدها و گفت‌وگوهای مشترکی که با اداره برق انجام شد، روشنایی این محور طی دو هفته تامین شد.

شهردار منطقه در خصوص امنیت محله بریانک ابراز داشت: تامین امنیت این محله برعهده کلانتری ۱۱۱ هفت چنار است که هم‌اکنون ساختمان آن به دلیل فرسودگی جابه‌جا شده و به زودی (بعد از عید نوروز) به ساختمان روبه‌روی ناحیه ۲ منتقل می‌شود که حضور پلیس در محله، باعث افزایش امنیت خواهد شد.

اخ الصنایع همچنین نظافت معابر را یکی اقدامات مهم در محلات دانست و با اشاره به بازدیدهای هفتگی خود از محلات، بر نظافت معابر منطقه تاکید و به بررسی روزانه گزارش‌های دریافتی شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷ پلاس اشاره کرد. 

وی درباره وضعیت نوسازی محله بریانک بیان کرد: اخذ مجوز افزایش طبقه ۳ به ۴ به صورت پلاک به پلاک انجام شده است تا با محدودیت‌های کمتری روبه‌رو شویم. با این حال، هم‌اکنون ۲۵۰ ملک در منطقه در انتظار دریافت مجوز افزایش طبقه از ۳ به ۴ هستند.

شهردار دیار مهر و ایمان همچنین با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام منطقه ۱۰ یادآور شد: این منطقه، چندین پروژه کلیدی را که عمدتا در محلات محروم و کمتر برخوردار واقع شده‌اند را مورد پیگیری جدی قرار داده است که از جمله آن می‌توان به ساخت پارکینگ شهید دعوتی در ضلع شمالی بوستان اعتماد، احداث بوستان در باغ‌عزیز، پیگیری خرید باغ جعفریان و تبدیل آن به فضای سبز عمومی و بوستان، احداث پارکینگ گلستانی در تقاطع خیابان‌های شهید رنجبر و نوری و... اشاره کرد.

در دیدار از محله بریانک که با حضور عضو شورای شهر تهران صورت گرفت موضوعات دیگری از سوی ناصر امانی مطرح شد که از جمله آن می‌توان به رسیدگی به عوامل ایجاد ترافیک در خیابان شهید دعوتی، رفع تعارض تیرهای برق موجود در کوچه‌ها و معابر محله، جلوگیری از زباله‌گردی توسط عوامل غیرمجاز به خصوص کتفی‌ها و کودکان کار، تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی شهرسازی با عضویت معتمدین محله و معاونان مربوطه جهت تبادل اطلاعات بین مسئولان شهری منطقه و شهروندان و نیز تاکید بر فرهنگ‌سازی و آموزش مدیریت پسماند به شهروندان اشاره کرد.

با این حال، محله بریانک دارای مشکلات و معضلات زیادی است که مورد توجه و تاکید شهردار منطقه ۱۰ قرار گرفت. مهدی اخ‌الصنایع در این بازید با اشاره به معضلات محله بریانک و نیز لزوم حل آنها و فراهم کردن زیرساخت‌ها، بر تعامل مدیریت شهری با گروه‌های مردمی جهادی، بسیج، اداره آموزش‌وپرورش و شورایاران، برگزاری دوره‌ای و منظم ملاقات‌های مردمی با شهروندان در محلات با حضور در مساجد و سراهای محلات، پیگیری تخریب املاک فرسوده در خیابان محبی و بازگشایی گذر در آن خیابان، تعریض بلوار امام خمینی (ره) در تقاطع خیابان خوش، برنامه برای افزایش سرانه پارکینگ در شهر تهران، احداث بیمارستان با مشارکت مجموعه‌های داوطلب، نوسازی بیمارستان لولاگر به عنوان تنها بیمارستان دولتی فعال در سطح منطقه، نوسازی پلازای بریانک، وضعیت ترافیکی محور شهید دعوتی و نیز تبدیل انهار روباز محله بریانک به کانیوو جانبی تاکید کرد.

در ادامه این دیدار همچنین، معاونان برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی و خدمات شهری منطقه ۱۰ گزارشی از اقدامات انجام شده برای توسعه شهری محله بریانک و همچنین رفت و روب و جمع‌آوری پسماند و... ارائه کردند.

ضرورت تسریع در نوسازی بافت فرسوده محله/ نقش موثر معتمدین محله در مدیریت شهری

ضرورت تسریع در نوسازی بافت فرسوده محله/ نقش موثر معتمدین محله در مدیریت شهری

ضرورت تسریع در نوسازی بافت فرسوده محله/ نقش موثر معتمدین محله در مدیریت شهری

انتهای پیام/

۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
کد خبر: 33297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =