غرس بیش از ۱۲۰ اصله نهال در مجموعه دریاچه خلیج فارس در اولین روز هفته درختکاری/دعوت از تهرانی‌ها برای اجرای طرح «نذر نهال»

هم‌زمان با آغاز هفته درختکاری و منابع طبیعی بیش از ١٢٠ اصله نهال در مجموعه فرهنگی و گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس غرس شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت نوسازی و عمران چیتگر،  آیین گرامیداشت هفته درختکاری و منابع طبیعی با حضور محسن صالحی مدیر عامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر، محمد حسین مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و معاونان و مدیران شرکت‌های مذکور در مجموعه فرهنگی، گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار و ١٢۵ اصله نهال در آغاز هفته درختکاری غرس شد.

محسن صالحی، مدیر عامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر روز و هفته درختکاری را بهانه ای برای تجدید پیمان با طبیعت که تجلی بیکران آفریدگار هستی است، دانست و افزود: عمومیت بخشی به حفظ و احیای منابع طبیعی و گسترش فرهنگ و رسم دیرینه درختکاری رمز موفقیت این اقدام ملی است که همواره توسط رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان یک حرکت دینی و انقلابی به آن تاکید شده است.

وی با اشاره به تلاقی صنعت و محیط زیست اظهار کرد: متاسفانه این تفکر ایجاد شده که صنایع نقطه مقابل محیط زیست هستند اما حضور مدیران و پرسنل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در این مراسم نشان داد که در کنار گسترش بستر صنایع و اشتغال می توان از محیط زیست هم به خوبی محافظت کرد.

صالحی از سایر مسئولان و شهروندان گرامی دعوت کرد تا در اقدامی خداپسندانه و در قالب طرح «نذر نهال» نسبت به غرس نهال در مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس اقدام کنند.

در ادامه این مراسم، محمد حسین مقیسه مدیرعامل صندوق، ضمن اشاره به گرامیداشت روز درختکاری اظهار امیدواری کرد که برگزاری این مراسم گامی در جهت توجه و تاکید بیشتر به کاشت درخت و احترام به طبیعت محسوب شود. همچنین فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی به عنوان سرمایه‌های ارزشمند ملی مدنظر قرار گیرد.

در روز درختکاری همچنین ۲۵ اصله نهال توسط دانش‌آموزان مدرسه انشا منطقه یک در مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس، غرس شد.

انتهای پیام

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 33417

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =