برگزاری رویداد فرهنگی و ورزشی هفته ملی بدون دخانیات در «دریاچه شهدای خلیج فارس»

در راستای مسئولیت اجتماعی مشارکتی و با هدف آموزش مضرات سیگار و دخانیات برای انسان و طبیعت و با شعار "اراده‌ها روشن، سیگارها خاموش" گردهمایی و راهپیمایی کودکان در مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شرکت نوسازی و عمران چیتگر، محسن صالحی مدیرعامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر عنوان کرد: ذهن پاک کودکان، مستعد فراگیری آموزه‌های سبک زندگی سالم است و آموزه‌ها و یافته‌های دوران کودکی، آینده‌ی کودک را می‌سازد. از اینرو برپایی رویدادهای آموزشی با جامعه‌ی هدف کودکان و خانواده‌ها، مورد حمایت جدی مدیریت مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس قرار دارد و امیدواریم با اجرای اینگونه رویدادها، علاوه بر تأثیرگذاری مثبت بر اذهان آینده‌سازان، بتوانیم لحظات شاد و مفرحی را برای کودکان فراهم آوریم.

صالحی ضمن اشاره به مخاطرات ته‌سیگار اضافه کرد: اگر ته‌سیگار خاموش نشود و مجاور مواد قابل اشتعال قرار گیرد، با حرارت بالای خود می‌تواند باعث آتش‌سوزی شده و زیان جبران ناپذیری به شهر و شهروندان وارد آورد. ضمن آنکه فیلتر سیگار اگر از طریق روان‌آب‌ها و باران به جریان‌های آبی منتقل شود، می‌تواند با سمومی که دارد باعث از بین رفتن گیاهان و جانداران مختلف شود. از اینرو اگر سیگار فقط برای فرد سیگاری و اطرافیان آن ضرر دارد، ته‌سیگار برای زیست، گونه‌های زیستی و زیستگاه بسیار خطرناکتر است.

صالحی در پایان عنوان کرد: امیدواریم روزی بتوانیم مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس را به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه‌های گردشگری بدون دخانیات در سطح ملی معرفی کنیم ولی تا آن زمان با اجرای رویدادهای فرهنگی و نمادین سعی خواهیم کرد تا نقش اجتماعی خود را در روند بهبود سلامت جامعه ایفا کنیم.

پاکسازی محوطه دریاچه از ته‌سیگار، نرمش و ورزش صبحگاهی، اجرای مسابقات طناب‌کشی، دارت، یوگای خنده، آموزش بازیافت، آموزش مدیریت بحران و اطفا حریق و ایستگاه کودک (گریم کودک-نقاشی کودکان) از دیگر برنامه‌های فرهنگی این رویداد فرهنگی بود.

لازم به توضیح است این رویداد فرهنگی با همکاری اداره سلامت منطقه 22 شهرداری تهران و سرای محله دریاچه به اجرا درآمد.

برگزاری رویداد فرهنگی و ورزشی هفته ملی بدون دخانیات در «دریاچه شهدای خلیج فارس»

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 37113

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =