شناور بودن قیمت بلیت مترو برای کسب درآمد نیست/دولت یک سوم از سهم خود درخصوص بلیت مترو را برعهده گرفت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شناور بودن قیمت بلیت مترو به دلیل کسب درآمد نبوده و دلیل آن این است که شهروندان در ساعات غیر پیک بتوانند از مترو استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار شهر، جلال بهرامی در یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لوایح بهای خدمات در سال ۱۴۰۲ شامل تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی با بیان اینکه باید قیمت بلیت مترو به گونه ای باشد که حداکثر استفاده و حداقل قیمت برای مردم در نظر گرفته شود، اظهار کرد: عدد اورهال هر واگن از میزان درآمد آن بیشتر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد: ۱۵ درصد در ساعات غیرپیک تخفیف داده می شود و با احتساب تخفیف ۱۰ درصدی استفاده از کارت بلیت، در این صورت میزان افزایش ۲۰ درصد خواهد بود.

وی افزود: شناور بودن قیمت بلیت مترو به دلیل کسب درآمد نبوده و برای این بوده که شهروندان در ساعات غیر پیک بتوانند از مترو استفاده کنند؛ اگر اعداد را به اندازه ای کم کنیم که خدمت کنیم، به خودی خود سرانه جابجایی مسافر را کاهش داده ایم.

بهرامی با بیان اینکه اعداد و ارقامی که برای خطوط طولانی پیش بینی شده مسافران حداقلی دارد، خاطرنشان کرد: هشتگرد و فرودگاه امام (ره) مسافران حداقلی دارند؛ از سویی یارانه بلیت مترو کرج نیز توسط شهرداری تهران پرداخت می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه در ساعت اول صبح که کارگران بومی شهر از مترو استفاده می کنند، تخفیف ۱۵ درصدی پیش بینی شده است، یادآور شد: استفاده با کارت بلیت نیز تخفیف ۱۰ درصدی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه عدد مطالبات شهرداری از دولت برای پرداخت سهم خود در بلیت مترو پذیرفته شده است، تصریح کرد: دولت یک سوم بهایی که مورد تأیید خودش است، پرداخت خواهد کرد و حتی اگر این سهم را نیز پرداخت کند به اندازه سهم هزینه کرد ما نیست.

بهرامی تأکید کرد: افزایش قیمت ۳۱ درصدی نرخ بلیت مترو در این راستا انجام می شود که بتوانیم خدمات رسانی بهتری به شهروندان تهرانی داشته باشیم.

انتهای پیام/

۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 33557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =