به گزارش خبرنگار شهر، جلال بهرامی در یکصد و سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لوایح بهای خدمات در سال ۱۴۰۲ شامل تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی با بیان اینکه باید قیمت بلیت مترو به گونه ای باشد که حداکثر استفاده و حداقل قیمت برای مردم در نظر گرفته شود، اظهار کرد: عدد اورهال هر واگن از میزان درآمد آن بیشتر است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد: ۱۵ درصد در ساعات غیرپیک تخفیف داده می شود و با احتساب تخفیف ۱۰ درصدی استفاده از کارت بلیت، در این صورت میزان افزایش ۲۰ درصد خواهد بود.
وی افزود: شناور بودن قیمت بلیت مترو به دلیل کسب درآمد نبوده و برای این بوده که شهروندان در ساعات غیر پیک بتوانند از مترو استفاده کنند؛ اگر اعداد را به اندازه ای کم کنیم که خدمت کنیم، به خودی خود سرانه جابجایی مسافر را کاهش داده ایم.
بهرامی با بیان اینکه اعداد و ارقامی که برای خطوط طولانی پیش بینی شده مسافران حداقلی دارد، خاطرنشان کرد: هشتگرد و فرودگاه امام (ره) مسافران حداقلی دارند؛ از سویی یارانه بلیت مترو کرج نیز توسط شهرداری تهران پرداخت می شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه در ساعت اول صبح که کارگران بومی شهر از مترو استفاده می کنند، تخفیف ۱۵ درصدی پیش بینی شده است، یادآور شد: استفاده با کارت بلیت نیز تخفیف ۱۰ درصدی را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه عدد مطالبات شهرداری از دولت برای پرداخت سهم خود در بلیت مترو پذیرفته شده است، تصریح کرد: دولت یک سوم بهایی که مورد تأیید خودش است، پرداخت خواهد کرد و حتی اگر این سهم را نیز پرداخت کند به اندازه سهم هزینه کرد ما نیست.
بهرامی تأکید کرد: افزایش قیمت ۳۱ درصدی نرخ بلیت مترو در این راستا انجام می شود که بتوانیم خدمات رسانی بهتری به شهروندان تهرانی داشته باشیم.
انتهای پیام/
نظر شما