تهران صد و یک دستگاه مخزن آب اضطراری دارد/ متوسط بارندگی تهران ۲۵ درصد کمتر از کشور

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه امسال هفتاد و پنج دستگاه مخزن اضطراری در تهران نصب شده است، گفت: در حال حاضر صد و یک دستگاه مخزن اضطراری در شهر تهران داریم.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن اردکانی در یکصد و سی و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه میزان متوسط بارندگی در کشور ۲۸۰ میلی متر است، اظهار کرد: با این وجود متأسفانه میزان بارش در تهران بیشتر از ۱۸۰ میلی متر نبوده و از متوسط بارندگی کشور ۲۵ درصد کمتر است.

مدیرعامل آبفای استان تهران با اعلام اینکه امسال ۷۵ دستگاه مخزن اضطراری در تهران نصب شده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۱ دستگاه مخزن اضطراری داریم و از ۳۷۰ دستگاه مخزنی که برای مدیریت بحران در شهر تهران پیش بینی شده، ۲۱۶ دستگاه از محل تبصره سه در سطح شهر تهران نصب خواهد شد که آب مستمر در این دستگاه ها در جریان است.

وی با اشاره به نصب ۴ هزار شیر آتش نشانی در پایتخت، خاطرنشان کرد: یک مخزن آبیاری فضای سبز به ارزش ۲۸ میلیارد تومان در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است.

مدیرعامل آبفای استان تهران در ادامه یادآور شد: در کلیه نقاطی که خطوط آب و فاضلاب وجود دارد و شهردرای به دنبال اجرای طرح در این نقاط است، حداکثر همکاری با شهرداری تهران وجود دارد.

اردکانی در ادامه با بیان اینکه در کل کشور، تنها تهران راه اندازی مخازن آب اضطراری را دنبال کرده است، اظهار کرد: برنامه ما تا پایان سال ۱۴۰۲ احداث ۲۱۶ مخزن است و با توجه به توافق بین شرکت آب و فاضلاب و شورا، بخشی از اعتبارات به سمت مدیریت بحران سوق پیدا کرد.

وی همچنین تصریح کرد: در تبصره سه دو تصفیه خانه برای بازچرخانی آب و آبیاری فضای سبز پیش بینی شده و ۱۴۵ میلیون متر مکعب نیز از محل پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز اختصاص خواهد یافت.

اردکانی با بیان اینکه تأمین آب از منابع سطحی نسبت به منابع زیرزمینی تغییر یافته است، یادآور شد: مردم با ۲۰ درصد صرفه جویی می توانند در مدیریت مصرف آب به ما کمک کنند و امیدواریم با برنامه ریزی هایی که انجام شده، اتفاق خاصی را در تأمین منابع آبی شاهد نباشیم.

مدیرعامل آبفای استان تهران با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ کیلومتر از شبکه فرسوده تهران نوسازی شده است، اظهار کرد: این اقدام از هدررفت آب به میزان قابل توجهی جلوگیری می کند.

وی با اعلام اینکه بخشی از سد لار به سمت دریای خزر می رود، یادآور شد: قرار بر این بود که بخشی از این آب به سمت تهران هدایت شود و ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب با تکمیل ۲۰ کیلومتر تونل انتقال به شهر تهران خواهد رسید.

اردکانی با بیان اینکه مساجد از پرداخت قبوض آب معاف هستند، تصریح کرد: اگر درآمد بخش های تجاری مساجد صرف مسجد می شود، ما همکاری خواهیم کرد اما در غیر این صورت باید مبالغ پرداخت شود.

انتهای پیام/

۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 33672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =