اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه حمل و نقل عمومی تهران

همزمان با یکصد و سی و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، یک فوریت اعطای مجوز انتشار اوراق مالی ۳۰ هزار میلیارد ریالی به شهرداری برای اجرای طرح‌های حمل و نقل عمومی شهر با ۱۸ رأی موافق به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار شهر، لطف اله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در یکصد و سی و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی یک فوریت اعطای مجوز انتشار اوراق مالی ۳۰ هزار میلیارد ریالی به شهرداری تهران برای اجرای طرح های حمل و نقل عمومی شهر با بیان اینکه این سه هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای سال آینده محقق خواهد شد، اظهار کرد: باید با بانک مرکزی هماهنگی و موافقت داشته باشیم که این مبلغ وصول شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه اوراق مشارکت فرصتی است تا با وجود نرخ تورم، به نفع مجموعه اقدام کنیم، یادآور شد: از این مبلغ دو هزار و یکصد میلیارد تومان برای توسعه مترو و ۹۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس است.

وی با تأکید بر اینکه هرچه بتوانیم در جهت سرمایه ای حرکت کنیم بهتر خواهد بود، تصریح کرد: یکی از گام ها برای تحول در حوزه حمل و نقل، اوراق مشارکت است و منبع خوبی مالی برای توسعه حمل و نقل عمومی خواهد بود.

گفتنی است یک فوریت اعطای مجوز انتشار اوراق مالی ۳۰ هزار میلیارد ریالی به شهرداری برای اجرای طرح های حمل و نقل عمومی شهر با ۱۸ رأی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 33685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =