آغاز جشن‌های نوروزی شهرداری تهران از جمعه

معاون شهردار تهران گفت: جشن‌ها و برنامه‌های نوروزی شهرداری تهران از روز جمعه ساعت ۱۵ در میدان آزادی به صورت رسمی آغاز خواهد شد و بخشی از ظرفیت‌های همه مناطق در این رویداد مشارکت خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار شهر؛ محمدامین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران شامگاه یکشنبه در نشست با شهرداران و معاونین امور اجتماعی و فرهنگی مناطق بیست و دوگانه شهر تهران با تبیین اهمیت داشتن نگاه فرهنگی در حوزه مدیریت شهری اظهار داشت: ماهیت انقلاب اسلامی در نظر محققین و پژوهشگران یک ماهیت فرهنگی است. کسانی که انقلاب اسلامی را یک پدیده سیاسی یا اقتصادی تحلیل کرده اند قطعا به خطا رفته اند.

وی افزود: انقلاب با یک گفتمان فرهنگی توانست دلهای مردم را با خود همراه کند و این حرکت بزرگ را رقم بزند. اگر به تعریف قدرت در اندیشه امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب هم توجه کنیم قدرت را آنجایی می‌دانند که بتواند قدرت قاهره فرهنگی ایجاد کند.

توکلی زاده با بیان اینکه حوزه فرهنگ حوزه‌ای است که ما در آن مزیت رقابتی داریم افزود: حوزه فرهنگی نقطه تعالی و متمایز ماست. تمدن دیرینه ایرانی- اسلامی، غنای ادبی و تنوع اقوام یک داشته بسیار بزرگ و ارزشمند برای ماست اما در عین حال حوزه ای که دشمن قصد لطمه زدن به ما را دارد همین حوزه فرهنگی است. تحلیل گران به اتفاق معتقدند فضای اغتشاشات و ناآرامی هایی که در ماه‌های گذشته در کشور تجربه کردیم قطعا ریشه در مسائل فرهنگی و سبک زندگی داشت و بحران های امنیتی و سیاسی برون داد و نتیجه بحران فرهنگی و سبک زندگی بود.

توکلی زاده با استناد به سندی متعلق به پنتاگون که در روزهای گذشته در رابطه با فضای جامعه ایران در رسانه های غربی منتشر شده بیان داشت: آمریکایی ها در این سند تصریح کرده اند که تنها راه آسیب زدن به ایران حوزه فرهنگی و سبک زندگی و مصداقا موضوع حجاب است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با ابراز خرسندی از توجه جدی شهردار تهران به حوزه فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: یکی از ابعادی که شهردار محترم تهران تحول جدی را در مدیریت شهری دنبال می‌کند بعد فرهنگی و اجتماعی است و خوشبختانه آقای زاکانی یک اندوخته و تجربه بی نظیری در حوزه فرهنگی دارد و همین موجب شده در انتخاب شهرداران مناطق هم آشنایی و توانمندی آن ها در حوزه فرهنگی مورد توجه شهردار تهران قرار بگیرد.

توکلی زاده با بیان اینکه نمی‌توانیم  نسبت به حوزه فرهنگی و اجتماعی بی تفاوت باشیم گفت: مدیران شهری اگر تمام تلاش و انرژی خود را صرفا معطوف به حوزه های عمرانی و خدماتی کنند اما نسبت به حوزه فرهنگی بی تفاوت باشند نمی توانیم شاهد تحقق یک کلانشهر الگر برای جهان اسلام باشیم. شهری که آمار اعتیاد و طلاق و ناهنجاری های اجتماعی بالا باشد نمی‌تواند شهر در طراز انقلاب اسلامی باشد. در چنین شهری مسیر تمدن سازی که رهبر معظم انقلاب فرمودند طی نمی شود.

معاون شهردار تهران گفت: روزی که ما در موضوع معتادان متجاهر و منع پذیرشی ورود کردیم بسیاری به ما گفتند این موضوع شبیه یک چاه ویل است و پایانی ندارد و نمی‌توانید این تعداد معتاد منع پذیرش را ساماندهی کنید. هیچ ردیف و اعتباری هم برای اینکار در اختیار ما نبود اما دستور رهبری در حوزه آسیب های اجتماعی برای همه ما روشن بود و نمی‌توانستیم به تفاوت باشیم.

توکلی زاده افزود: به لطف خدا با تشکیل قرارگاه اجتماعی شهر تهران گام های بزرگی در این زمینه برداشته شد و نتیجه آن کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در نقاط بحرانی شهر تهران است.  

توکلی زاده در بخش دیگری از این نشست با بیان مصادیقی از مطالعاتی که در حوزه نوجوان صورت گرفته است اظهار داشت: متاسفانه در برخی حوزه ها ارتباط ما بانسل نوجوانمان قطع شده است و هیچ اطلاعی نداریم که نوجوان ما با چه خوراک فرهنگی تغذیه می‌شود، چه نوع موسیقی گوش می‌کند، چه کتابی می‌خواند و رسانه های مجازی با ذهن و قلب او چه ‌می‌کنند.

وی افزود: عملکرد دشمن در حوزه فرهنگی بسیار شبیه خانه های تیمی سال های اولیه انقلاب است. ذهن و روح یک نوجوان چنان در یک محیط ایزوله ای قرار می‌گیرد که دیگر هیچ ارتباطی با بیرون از آنچه دشمن می‌خواهد ندارد.

توکلی زاده توجه مدیریت شهری به حوزه فرهنگ را مغتنم شمرد و گفت: از نگاه ما هر کدام از شهرداران مناطق یک فرمانده میدانی حوزه فرهنگی و اجتماعی هستند و رسالت جدی در حوزه فرهنگی و اجتماعی دارند.

توکلی زاده در تشریح برنامه های نوروز با بیان اینکه دشمن سعی دارد لبخند و شادی را از مردم ایران بگیرد افزود: اظهارات دشمنان کاملا نشان می‌دهد که از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن عصبانی هستند. تمام تلاش دشمن در روزهای اخیر معطوف به این موضوع بوده است که شادی و جشن را از مردم ایران بگیرد و این رسالت ما را برای برگزاری جشن های نوروز و ماه مبارک رمضان مضاعف می‌کند.

معاون شهردار تهران اظهار داشت: تلاقی عید نوروز و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای رقم زدن یک ماه شاد و معنوی است. هم ماه مبارک رمضان برای ما محترم است و هم نوروز یک مناسب فاخر، ملی و عزیز برای ماست. ما حتما برای شادی مردم به ویژه در فاصله افطار تا نزدیکی های سحر برنامه های شاد و مفرح داریم و بوستان ها و مراکز گردشگری ما در این ایام پذیرای مردم خواهند بود.

توکلی زاده ادامه داد: جشن ها و برنامه های نوروزی شهرداری تهران از روز جمعه ساعت ۱۵ در میدان آزادی به صورت رسمی آغاز خواهد شد و بخشی از ظرفیت های همه مناطق در این رویداد مشارکت خواهند داشت.

انتهای پیام/

۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 33699

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =