طبق ضوابط باید مانع خردشدن غیرقانونی باغ‌ها و اراضی کشاورزی شویم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در هشتاد و هشتیمن جلسه "کمیته فنی حریم شهرتهران" بر صیانت و حفظ اراضی کشاورزی و باغ های حریم تهران تاکید کرد و گفت: اقدامات و مصوبات باید مانع خردشدن باغ‌ها و اراضی کشاورزی و از بین رفتن ریه شهر تهران شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، هشتاد و هشتیمن جلسه کمیته فنی حریم شهر تهران با حضور حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علی اکبر فسایی مدیر کل حریم شهر تهران، عربی سرپرست اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه، یزدانی معاون شهرسازی ومعماری سازمان بازرسی، فرهادی شهردارمنطقه ۱۹ به همراه معاونین و با حضور معاونین وکارشناسان حریم با بررسی هفت دستور جلسه در خصوص موضوعات مهم حریم شهر تهران برگزارشد.

در این جلسه صارمی با تاکید بر صیانت از حریم به عنوان ریه شهر تهران گفت: باید مطابق ضوابط  قانونی به گونه‌ای برنامه ریزی و عمل شود که جلوی افراد سوء استفاده کن که به دنبال خردکردن اراضی کشاورزی و باغ های حریم شهر تهران هستند گرفته شود.

در این جلسه موضوعات فنس کشی باغ ها، موضوع تخصیص کدنوسازی در املاک موقوفه، نحوه اعمال ماده ۱۰۱قانون شهرداری در اراضی کشاورزی و حریم شهر و املاک موقوفه، نحوه اقدام در ارتباط با عوارض حق بهره برداری موقت  اراضی و املاک واقع در حریم، بررسی موضوع نحوه اقدام در محدوده حریم شهرداری منطقه ۱۹، با توجه به همپوشنایی با محدوده شهر فرهنگی و مذهبی آفتاب و... مورد بحث و تبادل نظر تخصصی  افراد حاضر در جلسه کمیته فنی حریم قرار گرفت و دستورات لازم ازسوی معاون شهر سازی و معماری در این موارد ارایه شد.

انتهای پیام/

۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 33770

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =