از معرفی چغر و بدبدن‌ترین عضو حاضر در هیأت دولت تا پاسخ به ادعای دروغ‌پردازی در صدا و سیما

یوسف سلامی خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری صدا و سیما که از رویای فوتبالیست شدن گذشت و خبرنگار شد از تلخ و شیرین‌های حرفه‌اش می گوید.

گفت‌وگوی عیدانه با یوسف سلامی خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری صدا و سیما که  میهمان خبرگزاری شهر شد و به سوالات خودمانی ما پاسخ داد، جذابیت های خاص خودش را داشت. از سختی های کار شنیدیم و از هیجاناتش.

او در گفت و گو با شهر در مورد آغاز فعالیت در عرصه خبر توضیح می دهد: من نمی خواستم خبرنگار شوم و به بازیگری و فوتبال علاقه داشتم، به توصیه یکی از دوستان پدرم به باشگاه خبرنگار جوان رفتم و از سال ۱۳۸۰ این شغل را آغاز کردم.

وی با اشاره به حس کنجکاوی در شغل خبرنگاری اظهار می کند: در این شغل می شود که گره از کار مردم باز کرد. این کار باعث حالم خوبم می شود و معتقدم دعای خیر مردم باعث افزایش کیفیت زندگی من می شود.

سلامی در مورد میزان حقوق خود هم می گوید: برخلاف نظر مردم، مجموع حقوقم ۱۲ میلیون تومان هست و جای دیگری نیز مشغول نیستم. البته خدارا شکر می کنم اما حقوقم  نسبت به تورم پایین است.

از خبرنگار بخش خبری ۲۰:۳۰ در مورد محل زندگی اش می پرسم و پاسخ می دهد: من در محله پیروزی و بلوار ابوذر زندگی می کنم، البته بعضی از مردم باور نمی کنند.

از سلامی می خواهم بهترین و بدترین اتفاقاتی که در زندگی خبری اش رخ داد را برایم بگوید؛ آهی می کشد و تاکید دارد: برای من برخورد با حاج قاسم سلیمانی و گرفتن انگشتر از ایشان بهترین خاطره بود و اگر شجاعتی در من وجود دارد، به خاطر الگوگیری از ایشان هست و البته بدترین خبر هم برایم شهادت حاج قاسم بود. بعد از آن سقوط هواپیمای اوکراینی و مرگ های ناشی از کرونا برایم بسیار تلخ و ناراحت کننده بود.

خبرنگار صدا و سیما در ادامه برایم از بدترین و بهترین برخورد مردم با خودش می گوید: بعضی از مردم در خیابان می گویند که خجالت بکش و کم دروغ بگو، اما من آنچه را که می بینم گزارش می کنم. به عنوان خبرنگار براساس تکلیفی که دارم، کار انجام می دهم. البته بهترین برخورد هم دعای خیر مردم است. سعی می کنم تمام واقعیت ها مثل، بیکاری و فقر را در صدا و سیما بیان کنم. من هم ایراد و نقص دارم اما تمام سعی و تلاشم این است که صدای مردم را به مسئولین برسانم. نمی گویم و نگفته ام که همه چیز خوب است، می گویم نقاط مثبت را ببینیم. شخصا آینده روشنی را برای مردم آرزو می کنم و مطمئنم روزهای خوبتر خواهند رسید، مسئولان اگر دست به دست هم بدهند  و همت خود را بیشتر کنند و مردم هم در کنار هم باشند، مشکلات رفع خواهد شد.

سلامی در مورد وضعیت شهر تهران نیز می گوید: تهران خیلی شلوغ است، اما شب های آن بسیار زیباست. شهرداری تهران در حال تلاش است البته که در حوزه حمل و  نقل، آسفالت و جای پارک باید کارهای بیشتری صورت بگیرد. هرچند هم اکنون هم در حوزه مترو کارهای خوبی توسط شهرداری در حال انجام است. امیدوارم تحولی جدی در شهر در سال ۱۴۰۲ صورت بگیرد.

به او می گویم برخی از خبرنگارنماهای رسانه های بیگانه واژه «بازجو خبرنگار» را برای خبرنگاران صدا و سیما باب کرده اند، ناراحت نمی شوید؟ تاکید دارد که چیزی به عنوان بازجو خبرنگار در صدا و سیما نداریم و این ذهنیتی است که خارج از کشور القا کرده است. دلیلش هم به تاثیر گذاری خبرنگاران صدا و سیما بر می گردد. نمی شود به زور کسی را نشاند و از او سوال کرد. فلسفه بازجو خبرنگار به خاطر تخریب یک خبرنگار است، گاهی ممکن است که وزارت اطلاعات یا فراجا بگوید که فردی دستگیر شده و اگر مایل هستید از او گفت‌وگو بگیرید و ما هم از او سوال می پرسیم و روایت گری می کنیم. در کل برایم اظهارنظر رسانه های بیگانه اصلا اهمیت ندارد.

سلامی در پاسخ به ادعای دروغ پردازی در صدا و سیما هم اینچنین توضیح می دهد: صدا و سیما دروغ نمی گوید، یک مسئول وعده می دهد و صدا سیما پخش می کند، صدا و سیما و یا خبرنگار منعکس کننده یک رویداد خبری  است.

در پایان از خاطرات خبرگرفتن هایش می خواهیم بگوید که پاسخش جالب است: چغر و بدبدن‌ترین عضو حاضر در هیأت دولت، آقای زاکانی است، گرچه شخصیت مهربان و شریفی دارد و با خبرنگاران می ایستد و مصاحبه می کند، اما گاهی واقعا سخت می شود با ایشان ارتباط گرفت.

اتتهای پیام/

۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 34123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =