وقوع پنج فقره تصادف فوتی در تهران/ شهروندان در ساعات بارانی سرعت مطمئنه را رعایت کنند

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: متأسفانه در روزهای نخستین امسال شاهد پنج فقره تصادف فوتی در بزرگراه‌های پایتخت بودیم.

محمد رازقی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با اشاره به وضعیت ترافیکی تهران در روزهای نخستین سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: معمولاً هرساله در ایام تعطیلات نوروز با توجه به تعطیلی ادارات و بعضاً تعطیلی مراکز تجاری، ترافیک عادی و معمول را شاهد نیستیم.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه ترافیک در این ایام بیشتر در معابر اطراف بوستان ها و مراکز تفریحی بوده است، یادآور شد: معابر اطراف مراکز فرهنگی در این ایام، شلوغ‌ترین معابر پایتخت هستند؛ لذا شاهد ترافیک در اطراف کاخ سعد آباد، پارک آب و آتش و خیابان سی تیر بودیم.

وی ادامه داد: در روزهای تعطیلات نوروز، عمدتاً از ساعت ۱۷ تا ۲۳ در نقاط تفریحی و فرهنگی پایتخت شاهد ترافیک بودیم اما سایر معابر و بزرگراه ها تخلیه بود.

رازقی با اشاره به وضعیت ترافیکی امروز- دوشنبه هفتم فروردین ماه- به دنبال بارش باران در تهران، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بارندگی چندانی را شاهد نبودیم، تأثیر چندانی نیز بر وضعیت ترافیک نداشت اما با توجه به لغزندگی معابر در ساعات بارانی، تضادفات نسبت به روزهای عادی، به میزان یک سوم افزایش می یابد.

وی به شهروندان توصیه کرد که با توجه به احتمال بارش باران در ساعات آتی، در محورهای بزرگراهی که ترافیک کم و سرعت بالاست، سرعت مطمئنه را به ویژه در ساعات شب رعایت کنند.

معاون پلیس راهور تهران بزرگ تأکید کرد: با توجه به بازگشت تعدادی از مسافران نوروزی به تهران و همچنین تردد خودروهای عبوری از بزرگراه‌ها، به رانندگان توصیه می‌کنیم در ساعات بارانی پیش رو، سرعت مطمئنه را رعایت کنند تا شاهد واژگونی در بزرگراه‌ها نباشیم.

وی در ادامه با اعلام اینکه آمار تصادفات فوتی و جرحی پایتخت نسبت به نوروز سال قبل کاهش یافته است، تصریح کرد: در روزهای ابتدایی سال، پنج تصادف فوتی داشتیم؛ چراکه بزرگراه‌ها خلوت بود و تعدادی از شهروندان که از شهرستان‌ها باز می‌گشتند، به دلیل خستگی و طی مسافت طولانی، سرعت مطمئنه را در بزرگراه ها رعایت نکردند و متأسفانه شاهد چند تصادف فوتی در تهران بودیم.

رازقی گفت: در روزهای گذشته عدم رعایت سرعت مطمئنه، خستگی و خواب آلودگی راننده و واژگونی خودرو در بزرگراه شهید خرازی و بزرگراه آزادگان منجر به سه سانحه منجر به فوت شد.

انتهای پیام/

۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 34139

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =