تلاش جهادی ۴۷۰ نیروی خدمات شهری شهرداری تهران برای برگزاری با کیفیت بزرگترین رویداد فرهنگی پایتخت

سخنگوی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران برای پاکسازی مصلی و برگزاری هرچه باشکوه‌تر نمایشگاه کتاب تاکنون۴۲۰مترمکعب خاک و نخاله از مصلی جمع‌آوری کرده است و به اندازه محوطه‌ای در حدود ۸۱ هکتار رفت و روب و شست‌وشو انجام داده است.

عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی و رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری  تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره اقدامات شهرداری تهران برای برگزاری نمایشگاه کتاب در محل مصلی بزرگ تهران اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران از بیستم آغاز به کار کرد و طبق انتظاری که می رود طی روزهای آینده ده ها هزار نفر از علاقمندان به کتاب و کتابخوانی  به مصلی تهران خواهند آمد.

وی ادامه داد: فضای مصلی قطعا در این روزهای بهاری بسیار دلنشین خواهد بود اما برای این فضای دلچسب و پاکیزه خادمانی هفته ها زحمت کشیده اند و شبانه روز کوشیده اند تا مخاطبان کتاب وقتی به نمایشگاه می آیند تجربه ای خوب و خاطره انگیز در کنار خریدهایشان داشته باشند.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه واقعیت این است که خدمات رسانی  و آماده سازی مصلی تهران در حالی که یک ساختمان در حال تکمیل است، دشوارتر از سازه های عادی است و از سویی تهران بهاری که گاه و بیگاه با باد و باران گرفتار گرد و غبار هم می شود، برای آنها که شهر را پاکیزه می کنند کار را سخت تر می‌کند، افزود: شهروندان و مخاطبان نمایشگاه کتاب آنقدر برای خادمان بی ادعای شهر در شهرداری تهران عزیز هستند که خادمان شهر هفته هاست شبانه روز می کوشند مصلی تهران را برای نمایشگاه کتاب و مخاطبان فرهیخته آن آماده کنند؛ نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امسال از ۲۰ اردیبهشت تا ۳۰‌ام همین ماه در مصلی تهران برگزار است و از آنجا که لازم بود این فضا برای برگزاری چنین رویداد بزرگ فرهنگی آماده باشد، وظیفه آماده سازی مصلی برای نمایشگاه کتاب به منطقه ۷ شهرداری سپرده شد.

محمدخانی ادامه داد: منطقه ۷ وظیفه داشته و دارد که فضاهای عمومی مصلی تهران را برای این نمایشگاه فراهم کند؛ این کار با نظافت تمامی بخش های مصلی، شست‌وشوی معابر و دیوارها، رنگ آمیزی جداول و جداره های مصلی و همچنین آسفالت و عملیات عمرانی در مسیرهای روباز داخل مصلی و خیابان های پیرامون آن انجام می‌شود. بدین منظور تاکنون بیش از ۴۷۰ نفر از کارکنان میدانی شهرداری تهران با استفاده از تجهیزات رفت و روب و خدماتی شهرداری به صورت سه شیفت و تمام وقت تلاش کرده‌اند کار آماده سازی مصلی برای نمایشگاه کتاب را به سرانجام برسانند.

رییس مرکز ارتباطات شهرداری تهران با پرداختن به اینکه مصلی تهران محوطه ای ۳۶ هکتاری در ضلع شمالی خیابان بهشتی است و با توجه به اینکه هنوز به صورت کامل بهره برداری نشده است، بخش هایی از آن کارگاه عمرانی است، خاطرنشان کرد: به دلیل وجود مصالح ساختمانی و نیز عبور و مرور ماشین آلات سنگین، معابر پیرامون مصلی آلودگی بیشتری نسبت به سایر معابر دارد. همین مساله باعث تلاش مضاعف کارکنان شهرداری برای آماده سازی مصلی برای مراسم هاست.

محمدخانی عنوان کرد: شهرداری تهران تاکنون برای پاکسازی مصلی ۴۲۰متر مکعب خاک و نخاله از مصلی جمع آوری کرده است و به اندازه محوطه ای در حدود ۸۱ هکتار رفت و روب و شست و شو انجام داده است که همه اینها به وسیله خادمان شهر تهران انجام شده است. علاوه بر اینها از آنجا که مصلی تهران در طول برگزاری نمایشگاه همواره نیاز به نظافت و پاکسازی اساسی دارد؛ بیش از ۵۰ واترجت به صورت دائم در حال رفت و روب کف سالن های نمایشگاه هستند و مقادیر زیادی از دستگاه های مربوط به رفت و روب و نظافت مصلی برای حفظ نظافت مصلی فعال هستند.

انتهای پیام/

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 36063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =