گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی در زورخانه شهدای  فرحزاد برگزار شد

گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای با حضور شهردارمنطقه، و برخی از چهره ها و پیشکسوتان ورزش باستانی کشور،شهروندان وخانواده‌های معظم شهداوایثارگران در زورخانه شهدای فرحزاد برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، مهدی صالحی در این مراسم با اشاره به اینکه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی پیشینه ای کهن در فرهنگ ایرانی و اسلامی دارد و نمایانگر پیوند جوانمردی و قدرت روحی و جسمی است، گفت: این ورزش، ریشه در تفکر بزرگ شیعه و اسلام دارد و گود زورخانه و ورزش باستانی نماد فروتنی و تواضع ورزشکاران است که پهلوان در کنار پرورش جسم و تن، روحش را نیز از ناملایمت‌ها پاک می کند.

 وی افزود: واژه پهلوان در ایران زمین واژه پرمفهومی است و سال‌ها است این صفت با نام مردان بزرگی از جمله پوریای ولی و غلامرضا تختی از ورزشکاران بزرگ کشورمان همراهی می‌کند واژه‌ای که ریشه درخدا ترسی و با خدا بودن دارد.

صالحی گفت: همه ما وظیفه داریم با  اجرای برنامه‌های متنوع در ترویج ورزش پهلوانی و همچنین  حفظ و نگه‌داری این میراث معنوی گران‌بها کوشا باشیم.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان و فعالان ورزشی این رشته  و همچنین خانواده شهدای ورزشکار محله فرحزاد  با اهدا تندیس و لوح تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 36254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =