گلوگاه‌های سیلابی پایتخت ساماندهی می‌شود

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در حوزه آب‌های سطحی هدف‌گذاری کرده ایم که بالغ بر ۱۰ کیلومتر شبکه اصلی آب‌ها سطحی را احداث کنیم. همچنین دو نقطه گلوگاهی سیلابی داریم که باید آن دو نقطه را رفع خطر کنیم.

عباس شعبانی، سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه قطعه اول بزرگراه شهید بروجردی به طول ۳.۷ کیلومتر را امسال به بهره‌برداری می‌‍رسانیم، اظهار کرد: همه تلاشمان بر این است که ۱۷ تقاطع بزرگراهی را اصلاح و بالغ بر ۱۱۰ کیلومتر راه مردم را کوتاه‌تر می‌کنیم. با این اقدام در مصرف سوخت و وقت مردم صرفه‌جویی می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه در حوزه آسفالت باید یک و نیم میلیون تن در معابر تهران آسفالت ریزی کنیم، گفت: بالغ بر ۵۰ پروژه نیمه کاره در سطح مناطق داریم که در مقیاس منطقه‌ای باید به اتمام رسانده و تحویل شهروندان بدهیم.

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران یادآور شد: در حوزه آب‌های سطحی هدف گذاری کردیم که بالغ بر ۱۰ کیلومتر شبکه اصلی آب‌ها سطحی را احداث کنیم. همچنین دو نقطه گلوگاهی سیلابی داریم که باید آن دو نقطه را رفع خطر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در نظر داریم که در سال جاری چند پلازای شهری را اجرا کنیم، خاطرنشان کرد: در حوزه بزرگراهی سه پروژه مهم داریم؛ پروژه های شهید بروجردی، ادامه بزرگرزاه یادگار امام(ره) و آزادراه شهید شوشتری نام این سه پروژه است که اینها از پروژه‌های اصلی ما هستند. همه تلاشمان بر این است که اگر رفع معارض املاک قطعه اول پروژه بزرگراه شهید شوشتری انجام شود، این پروژه را هم در انتهای امسال تقدیم مردم کنیم.

به گفته شعبانی برای این سه پروژه تقریبا بیش از ۳ هزار میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 36474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =