۶ مانع تحقق بودجه امسال شهرداری تهران

شهر: وصول نشدن مطالبات شهرداری از دولت، محدودیت در دریافت تسهیلات بانکی و دریافت نکردن بهای واقعی خدمات شهرداری به شهروندان بخشی از مواردی هستند که به گفته مدیران شهرداری تهران تحقق بودجه این نهاد را با چالش مواجه کرده است.

روح الله شهیدی‌پور، مدیر اداره‌کل برنامه و بودجه شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر، با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی در کشور که همه نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی را تحت تاثیر قرار داده است، بیان کرد: این شرایط ویژه اقتصادی بر دخل و خرج شهرداری تهران هم اثر گذاشته و سبب شده تا موانعی بر سر راه تحقق کامل بودجه ۱۳۹۹ این نهاد به وجود بیاید.

او مهمترین موانع تحقق بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران را، رکود نسبی بازار مسکن، اعمال تحریم‌های بین المللی و شرایط اقتصاد کلان کشور عنوان کرد و گفت: از طرف دیگر وصول نشدن مطالبات شهرداری از دولت، محدودیت در دریافت تسهیلات بانکی و دریافت نکردن بهای واقعی خدمات شهرداری به شهروندان هم مزید بر علت شده و تحقق بودجه را با چالش مواجه کرده است.

شهیدی‌پور با اشاره به راهکارهای شهرداری تهران برای برداشتن این موانع و تحقق بودجه ۱۳۹۹، توضیح داد: شهرداری تهران برای تحقق بودجه مصوب خود در شرایط بحران کرونا اقدام به تدوین و ارسال لایحه مصوبه «بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا» به شورای اسلامی شهر تهران کرد که این لایحه در چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در صحن شورای شهر مصوب شد. پس از تصویب این لایحه جهت گیری اصلی شهرداری تهران امروز و در ماه‌های آینده، اجرای صحیح و دقیق مفاد این بسته حمایتی است.

مدیر اداره ‌کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، درباره مهمترین ویژگی بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران و تمایزات آن با بودجه سال‌های گذشته گفت: مهمترین ویژگی‌های بودجه سال ۱۳۹۹ منظور کردن اعتبار لازم برای پروژه‌های توسعه محله‌ای با رویکرد مشارکت مردم و شورا یاری ها در توسعه محلات شهر تهران  است که اعتباری نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان به این مهم اختصاص پیدا کرده است.

او تعریف پروژه‌های سرمایه‌ای براساس برنامه دو ساله اولویت محور و تحقق پذیر، را یکی دیگر از ویژگی‌های بودجه امسال شهرداری تهران عنوان کرد و ادامه داد: پروژه‌های بازآفرینی محله‌های ناکارآمد شهری و میدانگاه‌های شهری، توسعه خطوط مترو و خرید اتوبوس و مینی بوس، احداث و تکمیل پایگاه‌های مدیریت بحران، توسعه زیرساخت‌های شهرهوشمند، ساخت بوستانهای جدید و بازپرداخت دیون و بدهی‌ها اعم از بازپرداخت وام‌ها و دیون پیمانکاران از دیگر وجوه تمایز بودجه امسال با سال‌های گذشته است.

خبرنگار: فریبا رحمانی

۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 3663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =