اختصاص ۴۴ درصد روکش آسفالت بزرگراه‌های تهران به بزرگراه آزادگان/ آلایندگی کارخانه‌های آسفالت به یک سوم کاهش می‌یابد

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به آلایندگی حداقلی ۲ کارخانه‌ آسفالت جدید گفت: در ۶ ماهه ابتدایی سال، بهسازی روکش بخشی از بزرگراه‌های تهران بر اساس اسکن وضعیت معابر در ۳ سال اخیر، انجام می‌شود.

مسعود حق‌لطفی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در خصوص میزان آسفالت مورد نیاز پایتخت عنوان کرد: مقدار آسفالت مورد نیاز برای شهر تهران حدود یک و نیم میلیون تن در سال است. بر اساس عملکرد سال‌های گذشته، سالانه حداکثر نصف ظرفیت مصرفی پایتخت آسفالت تولید می‌کنیم.

وی افزود: در راستای تامین نیاز آسفالت شهر تهران و همچنین تعویض کارخانه‌های قدیمی، با دستور شهردار تهران ۲ کارخانه در شرق و غرب پایتخت در حال نصب است. این ۲ کارخانه از ابتدای تابستان ظرفیت تولید یک میلیون تن آسفالت را در مجموع خواهند داشت.

حق‌لطفی با بیان اینکه اکنون ۴ کارخانه آسفالت در تهران وجود دارد، ادامه داد: سال گذشته با استفاده از ظرفیت‌های موجود توانستیم ۷۵۰ هزار تن آسفالت تولید کنیم. در سال جاری نیز طی ۵۰ روز ابتدایی سال، ۲۱۵ هزار تن آسفالت تولید شده است. امیدواریم تا اواخر خردادماه، بعد از انجام موفقیت‌آمیز تست گرم، ۲ کارخانه پیشرفته وارد چرخه تولید شوند که پیامدهای ملموسی در تولید و اجرای روکش آسفالت پایتخت خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران درباره برنامه‌ تولید آسفالت در ۶ ماه ابتدایی سال اظهار داشت: در ۶ ماهه ابتدایی سال، بهسازی روکش بخشی از ۱ میلیون و ۹۱۴ هزار مترمربع مساحت بزرگراهی تهران بر اساس اسکن وضعیت معابر در ۳ سال اخیر، انجام می‌شود. به طور مثال، از برنامه آسفالت بیش از ۳۰۰ هزار تنی برای معابر، بالغ بر ۱۳۳ هزار تن معادل ۴۴ درصد آن برای بهسازی روکش بزرگراه آزادگان در ۳ مقطع از این بزرگراه، مصرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درصد تحقق اجرای آسفالت در برخی پروژه‌های مناطق ۱، ۵، ۶ و ۲۱ به ۱۰۰ درصد و بیشتر رسیده، تاکید کرد: مجموعا تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت‌ماه، پروژه‌های جاده لشگرک به میزان ۹۰۶ تن، شهید باکری ۵۲۲۴ تن، کردستان ۳۵۵۴ تن و در نهایت لاین کندروی شرق به غرب اتوبان فتح به میزان ۸۴۸۲ تن آسفالت‌ریزی شده است.

حق‌لطفی با بیان اینکه بیش از ۶ پروژه با پیشرفت ۵۰ درصد به بالا داریم، اضافه کرد: پروژه‌های اتوبان لشگری، شهید مدرس، شهید صیاد شیرازی، امام رضا(ع)، بعثت و شهید چراغی شرق به غرب بیشتر از ۵۰ درصد پیشرفت نسبت به برنامه آسفالت‌ریزی داشتند.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران درباره جزئیات کارخانه‌های جدید اعلام کرد: این کارخانه‌ها با بالاترین کیفیت و حداقل صدای حین فعالیت کار خواهند کرد. مقدار آلایندگی کارخانه‌های قدیمی حدود ۶۰ PPM در هر مترمکعب است. این در حالی است که کارخانه‌های جدید تنها ۲۰ PPM در مترمکعب آلایندگی دارند.

به گفته وی؛ هرکدام از این کارخانه‌ها قادر خواهند بود، سالیانه ۵۰۰ هزار تن تولید آسفالت داشته باشند و به طور مثال کارخانه آسفالت شرق تهران، ظرفیت بهسازی روکش آسفالت معابر مناطق ۱،۴، ۱۳ و ۱۴ را خواهد داشت.

حق‌لطفی با اشاره به پروژه‌های بزرگراهی در دست توسعه، بیان کرد: بزرگراه شهید شوشتری که از جاده امام رضا شروع و در انتها به پارک سرخه حصار و اتوبان یاسینی (به طول ۱۶ کیلومتر) می‌رسد، یکی از این پروژه هاست. پروژه دیگر اتصال بزرگراه یادگار امام به آزادگان است که به علت معارض ملکی متوقف مانده بود. بناست پروژه یادگار امام تا پایان ۱۴۰۳ تکمیل شود.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران درباره مزایای تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای ادامه داد: در انتهای تکمیل پروژه یادگار امام، مسیری ۱۰ کیلومتری حاصل خواهد شد که دسترسی جنوب غرب تهران به شمال غرب و مرکز تهران را بدون توقف پشت چراغ قرمز و تقاطع‌های پرترافیک را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 36799

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =