مردم تا ایمن سازی کامل ساختمان‌های ناایمن از ورود به آنها خودداری کنند

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از شهروندان تقاضا داریم تا اطلاع ثانوی و تا زمانی که تأییدیه ایمنی ساختمان‌های ناایمن صادر نشده، از ورود به این ساختمان‌ها امتناع کنند.

مهدی بابایی در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه لیست منتشر شده ساختمان‌های ناایمن مربوط به ایمنی آتش‌نشانی است، اظهار کرد: ساختمان‌ها تا زمانی که تأییدیه آتش‌نشانی دریافت نکنند، از نظر ما ناایمن محسوب می‌شوند و هرگونه بهره‌برداری از آن‌ها تهدیدی برای ایمنی است.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فرآیند نصب بنر اطلاع‌رسانی در ساختمان‌های ناایمن پیش از انتشار لیست انجام شد، خاطرنشان کرد: با این وجود نصب بنر آنچنان که باید و شاید اثرگذار نبود و با اطلاع‌رسانی که صورت گرفت، به اطلاع عموم رسید و همه مطلع شدند.

بابایی ابراز امیدواری کرد که با همکاری قوه قضاییه و سازمان آتش‌نشانی، مالکان ساختمان‌های ناایمن ملزم به ایمن‌سازی شوند؛ چراکه در غیر این صورت پیرو اعلام جرم دستگاه قضایی، مالکین باید منتظر برخوردهای قانونی و کیفری باشند.

وی در ادامه یادآور شد: پس از انتشار لیست، بر اساس مصوبه شورا، شهرداری می‌تواند در صورت عدم اقدام مالکان برای ایمن‌سازی خواستار و پیگیر قطع انشعاب این ساختمان‌ها شود و در صورت ادامه این روند، نسبت به پلمب اقدام کند.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: در تماسی که با مدیرعامل سازمان آتش نشانی داشتم اعلام کرد که از روز انتشار لیست، مراجعات جهت انجام فرآیند ایمن‌سازی بسیار سرعت گرفته است و این امیدواری وجود داشت که تعداد قابل توجهی از این ساختمان‌ها، ایمن‌سازی را آغاز کنند.

وی در پایان به مردم توصیه کرد که تا اطلاع ثانوی و تا زمانی که تأییدیه ایمنی ساختمان‌های ناایمن مندرج در لیست صادر نشده، از ورود و هرگونه تردد به این ساختمان‌ها امتناع کنند.

گفتنی است دادستانی کل کشور، دوم خردادماه لیست ۹۳ ساختمان ناایمن پایتخت را منتشر کرد.

انتهای پیام/

۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
کد خبر: 36937

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =