ارتقا سطح ایمنی در مدارس طی ۳ فاز اجرایی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: متاسفانه افراد در خرید خانه توجهی به ایمنی ندارند و امیدواریم روزی برسد که ایمنی در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار شهر، قدرت الله محمدی در آئین امضای تفاهم‌نامه آموزشی بین سازمان آتش‌نشانی و آموزش وپرورش شهر تهران و اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان تهران اظهار کرد: وقتی اتفاقی ۴۰ سال انجام نشده است و یک نفر پیدا می شود که با درک فاجعه یک کار انقلابی انجام دهد زبان من از توصیف آن قاصر می شود.

خسارت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی به مالکان در آتش سوزی انبار موتورسیکلت 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران افزود: زمانی ما در ۱۰ دقیقه به محل می رسیدیم و اتفاق ناخوشایندی نمی افتاد اما الان سه دقیقه بعد از اعلام، اتش نشانان به محل می رسند ، گویی یک ساعت از حریق گذشته است و عمق فاجعه در همین زمان کم زیاد است.

وی ادامه داد: امیدواریم این اتفاق سبب خیر برای استان های دیگر شود و این آموزش ها در همه کشور انجام شود؛ دانش آموزان آینده سازان کشور هستند و باید نگران آنها باشیم، چون دانش آموزان مدت زمان زیادی را در مدارس هستند و باید نگران ایمنی آنها در مدارس باشیم.

محمدی خاطرنشان کرد: این رویداد آموزشی در افزایش ایمنی موثر خواهد بود و نگرانی خانواده ها درخصوص ایمنی دانش آموزان در مدارس کاهش پیدا می کند.

وی همچنین تصریح کرد: از نظر ایمنی ژاپن حرف اول را می زند؛ چون از کودکی آموزش می‌بینند و ماهم امیدوارم به این سمت برویم.

محمدی ادامه داد: برای تامین مسکن فقط نباید به ظاهر مثل کابینت و غیره توجه شود و باید مسائل ایمنی نیز مورد توجه قرار بگیرد چراکه متاسفانه افراد در خرید خانه توجهی به ایمنی ندارند. انشالله روزی برسد که ایمنی در اولویت قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با اشاره‌ به اتش سوزی هفته گذشته انبار موتور سیکلت در میدان رازی اظهار کرد: در هفته گذشته در آتش سوزی انبار خیابان مولوی  یک فرد تمام سرمایه زندگی اش را از دست داده بود و می گفت که دیگر مرگ یا زندگی برای او فرقی ندارد. بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به مالکان آنجا خسارت وارد شده بود، در حالی که اگر فقط ۵۰۰ میلیون هزینه ایمنی می کردند، به این شکل دچار خسارت نمی شد.

آموزش ایمنی به دانش آموزان تضمین ایمنی فردای جامعه است

علیرضا کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران هم در مراسم انعقاد توافق نامه آموزشی بین آتش نشانی و آموزش پرورش تهران، گفت: در گذشته‌ سبک زندگی ما با امروز بسیار متفاوت بود؛ امروز به واسطه حضور فناوری و امکانات و تجهیزات حضورمان در اجتماعات فراوان تر و بیشتر شده است. اگر مباحث ایمنی و احتیاط‌های لازم را رعایت نکنیم خطرات فراوانی بروز می‌کند. از این رو نه می‌توانیم فناوری و امکانات را کنار بگذاریم و نسبت به آنها بی تفاوت باشیم و نه می‌توانیم به گذشته بازگردیم. تنها راه آموزش و فرهنگ سازی است. دانش آموزان که آینده ساز مملکت هستند. امروز دانش اموز و فردا پدر و مادر و مدیر کشور هستند. اگر به این قشر بیشتر و بهتر توجه کنیم و مورد آموزش قرار دهیم، آینده کشور ما از این منظر تامین شده است. ضمن اینکه، نوع رفتار ما در بروز حادثه، کمک می‌کند کمتر آچار آسیب شویم.

وی افزود: یکی از محیط های اجتماعی مدارس هستند؛ گاهی با کمترین آموزش به سرایدار مدرسه و با آموزش مختصر به فرهنگیان جلوی اتفاقات ناگوار در آینده را می‌گیریم.

ارتقای سطح ایمنی در مدارس طی ۳فاز اجرایی

عباس زارع مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران نیز در این نشست اظهار کرد: برنامه مدونی در سه فاز طراحی شده است. فاز اول آن فاز محتوایی است که مربوط به آموزش‌ به مربیان و دانش آموزان است. فاز دوم معطوف به تعمیرات جزئی است که آموزش و پرورش انجام می‌دهد؛ برای مثال در بازدیدها دیده شده که میز و نیمکت اسقاطی در موتورخانه قرار داده شده در حالیکه جابه‌جایی آن هزینه‌ای  ندارد. در فاز سوم نیز وظیفه ماست که مربوط به تعمیرات کلی می‌شود. این فاز هزینه بر است و مکاتبات را با سازمان مدیریت انجام داده‌ایم؛ برآورد ما حدودا ۳۵۰ میلیارد تومان است. این مرحله ابتدا در مدارس استثنایی و سپس در مدارس ابتدایی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 36970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =