اجرای قانون در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم منطقه

سرپرست معاونت شهرسازی ومعماری منطقه با اعلام این خبر گفت؛ با توجه به گستردگی ۱۸۷ کیلومتری و ۹ برابری حریم نسبت به محدوده منطقه و همچنین صعب العبور بودن برخی مسیرها، مدیریت شهری منطقه همواره با چالش ساخت و سازها و تصرفات غیرقانونی در حریم مواجه بوده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، به گفته یوسفی؛ مطابق تبصره ذیل ماده ۲ قانون نظارت بر گسترش شهر تهران، شهرداری مکلف است از ساخت ابنیه و تأسیساتی که بدون پروانه ساختمان و رعایت مفاد این ماده در خارج از محدوده خدمات شهری منطقه احداث می‌شود، جلوگیری و در صورت ساخت تخریب کند. از اینرو هرگونه ساخت وساز غیر مجاز در محدوده حریم، به عنوان تجاوز به حقوق عمومی و جرم محسوب شده و مرتکبین علاوه بر اعاده وضع و رفع اثر از تخلفات، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز برخی افراد سودجو و فرصت طلب در حریم منطقه، افزود: نظارت دقیق بر فعالیت‌ها در حریم با افزایش گشت زنی‌ها با دقت و سرعت عمل بیشتر ماموران در دستور کار منطقه قرار دارد که در این رابطه در هفته‌های اخیر شاهد تخریب چندین فقره ساخت و ساز غیرمجاز در حریم منطقه توسط حریم بانان شاغل در منطقه بوده ایم.

 یوسفی در پایان از حمایت های بی دریغ و مستمر اداره حقوقی منطقه در همکاری از رفع خلاف‌های صورت گرفته در عرصه حریم منطقه  قدردانی و تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد با هم افزایی  و دقت نظر در استمرار این روند اهتمام لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/

۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 37020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =