برپایی بازارچه کارآفرینی بانوان در سرای محلات منطقه ۲۲

شهردار منطقه ۲۲ گفت: با توجه به جایگاه و نقش بانوان در خانواده به‌طور حتم هر فعالیتی در زمینه توانمندسازی بانوان، سرمایه‌گذاری در حوزه خانواده است.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، حاجوی گفت: همزمان با دهه کرامت، بازارچه های کارآفرینی زنان سرپرست خانوار و کارگاه‌های آموزشی ویژه مادران و کودکان در سرای محله شهید باقری با هماهنگی ادارات اجتماعی و فرهنگی نواحی، برپا شد و در آن غرفه هایی از قبیل صنایع دستی،حجاب،محصولات فرهنگی و...به معرض نمایش درآمد که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت، همچنین در این بازارچه غرفه های گریم کودک،آموزش کاردستی و... ویژه کودکان دایر شد.

 وی حمایت از مشاغل خانگی و صنایع دستی و حمایت از دستاوردهای زنان سرپرست خانوار را از برنامه های با اهمیت اجتماعی و فرهنگی در منطقه ۲۲ عنوان کرد که با مشارکت خیرین، مساجد و پایگاه های بسیج در تمامی مناسبت ها در سراهات محلات برگزار می شود.

شهردار منطقه ۲۲ با تاکید بر بسترسازی برای توسعه زیرساختهای فرهنگی در این منطقه اظهار کرد: محول کردن بسیاری از اقدامات سلامت محور ، ورزش و تندرستی، پیشگیری از آسیبها و ... به معاونت اجتماعی و فرهنگی نشان از اهمیت مسایل فرهنگی بخصوص بحث خانواده در جامعه است . لذا در راستای اجرای برنامه های فرهنگی با همکاری این معاونت منطقه تلاش خواهد شد تا فرصتی را برای توانمندسازی بانوان فراهم و با تمام توان و با استفاده از امکانات موجود این ظرفیت‌ها را تقویت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در بحث حمایت از زنان سرپرست خانوار باید در کنار طرح‌های حمایتی به دنبال ایجاد بستر برای بالندگی این افراد باشیم، افزود: اقدامات شهرداری تهران در حوزه حمایت از زنان سرپرست خانوار یکی از طرح‌های موفق در این بخش بوده است چون چرخه حمایتی و توانمندسازی را همزمان با هم در نظر گرفته است.

انتهای پیام

۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 37098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =