آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ شهروند در منطقه ۱۹

شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به اهمیت تفکیک پسماند از مبداء گفت: طی یکماه اخیر ۴۵۷۶ شهروند این منطقه داوطلبانه در فراگیری آموزش‌های مدیریت پسماند به منظور حفظ محیط‌زیست مشارکت فعال داشتند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی افزود: آموزشگران اداره مدیریت پسماند به منظور آموزش و فرهنگ سازی تفکیک پسماند همسو با طرح کاپ و مدیریت بهینه پسماندها در اماکن عمومی، مدارس، مساجد، مراکز خرید و ... حضور یافته و ضمن آموزش چهره به چهره به شهروندان، کیسه‌های تجزیه پذیر و بروشورهای آموزشی در بین آنها توزیع می کنند.

وی از غرفه های بازیافت به عنوان یکی از مراکز ارائه دهنده خدمات و جلب مشارکت های مردمی در امر بازیافت و تفکیک پسماند نام برد و یاد آور شد: به منظور نیل به اهداف طرح کاهش پسماند (کاپ)، ۲۳ غرفه  این منطقه به صورت فعال در حال مبادله پسماند خشک  تحویلی روزانه از ساعت ۸ تا ۱۷ هستند.

فرهادی ادامه داد: شیوه‌های کم حجم سازی پسماندها، تفکیک پسماند خشک از تر و نقش آن در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست نیز در این غرف به مراجعین آموزش داده می شود.

 شهردار منطقه با اشاره به کارگاه‌های متنوع آموزش محور در این خصوص برای شهروندان منطقه در محلات ۱۳ گانه بیان کرد: در این کارگاه‌ها درباره مدیریت اصولی پسماند، کاهش تولید ظروف یکبار مصرف در واحدهای مسکونی و تجاری و ... مطالبی بیان می شود.

ضمن اینکه کیسه‌های مخصوص جمع آوری پسماند خشک و کارتن پلاست در ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی و مراکز پرتردد و ... توزیع می شود.

وی آموزش ۵۶۰ دانش دانش آموز در مدارس به همراه پرسش، پاسخ و اهداء جوایز، برپایی ۱۲ غرفه اطلاع رسانی، آموزش ۲۱۰ نیروی خدماتی و کارکنان شهرداری، آموزش و جمع‌آوری پسماند خشک از ۴۲۰ خانوار در طرح نگهداشت و ... را از دیگر اقدامات اداره مدیریت پسماند عنوان کرد.

انتهای پیام /

۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 37706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =