همایش بزرگ دوچرخه سواری شهروندان در بوستان آموزش ترافیک

به منظور ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل ونقل پاک و بهبود کیفیت هوای پایتخت، معاونت حمل ونقل و ترافیک منطقه ۲۱ اقدام به برگزاری همایش‌ بزرگ دوچرخه سواری همزمان با سوم ژوئن "روز جهانی دوچرخه‌سواری" در بوستان آموزش ترافیک دیار پیشرفت و نوآوری کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ "محمود کرم‌رودی" معاون حمل ونقل و ترافیک منطقه با اعلام خبر فوق گفت: با توجه به فرارسیدن "هفته جهانی دوچرخه سواری" فرصتی دست داد تا همه با هم در یک مسیر برای پایداری محیط زیست و سلامت رکاب بزنیم. حق هر انسانی است که هوای پاک و تنی سلامت داشته باشد، اما هوای پاک و تن سالم به تحرک بیشتر ما نیاز دارد.

کرم رودی افزود: روز جهانی دوچرخه سواری پیامی برای همه اقشار جامعه است و این روز سرآغازی برای بنیان نهادن زندگی سبز و جامعه ای تندرست است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه ۲۱ ادامه داد: برگزاری این مسابقه در راستای ارتقای سطح مهارت بانوان رکاب زن و استفاده از دوچرخه در ترددهای روزمره است، همچنین فرهنگ دوچرخه سواری نیز در سطح جامعه ترویج شود و سایر بانوان علاقمند به نشاط دوچرخه سواری نیز به آنان ملحق شوند.

لازم به ذکر است؛ سازمان ملل متحد سوم ژوئن ۲۰۱۸ برابر با ۱۳ خرداد را "روز جهانی دوچرخه سواری" نامید و از تمامی فعالان فرهنگ دوچرخه سواری خواست تا در این تاریخ، اولین روز زندگی خود را با دوچرخه تجربه کنند تا حفظ محیط زیست و سلامت در جامعه پوشش همگانی داده شود.

انتهای پیام/

۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
کد خبر: 37769

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =