تیر تحریم‌طلبان برای ایجاد آشوب در برنامه زاکانی به سنگ خورد!/ تجمعی که آب رفت

همه ظرفیت رسانه‌های تحریم‌طلب برای به حاشیه راندن برنامه بین‌المللی شهردار تهران در بروکسل پای کار آمد. بررسی تصاویر تجمعات امروز در پایتخت بلژیک اما نشان می‌دهد تیرِ آنها به سنگ خورده است.

به گزارش خبرنگار شهر، شهردار تهران به دعوت انجمن کلانشهرهای مهم جهان، «متروپلیس» راهی بلژیک شد. هدف، شرکت در چهاردهمین اجلاس مجمع عمومی این سازمان بین‌المللی است. میزبانی این همایش و هیأت‌های شرکت‌کننده از کلانشهرهای مختلف جهان برعهده شهرداری بروکسل پایتخت بلژیک بود.

اجلاسی که بناست محفلی برای تبادل نظر و اشتراک تجربیات شهرداری‌های کلانشهرهای مختلف از آسیای شرقی گرفته تا اروپا باشد. علیرضا زاکانی هم ضمن سخنرانی در این نشست، برخی تجربیات موفق شهرداری تهران را بویژه در ایجاد بسترهای مشارکت مردم برای اداره شهر مثل کمپین «من شهردارم» تشریح کرد.

مذاکرات دوجانبه شهردار تهران با دیگر شهرداران بویژه کلانشهرهای افریقایی هم‌چنین قابل توجه بود؛ جایی که آنها خواستار استفاده از تجربیات و خریداری محصولات نرم‌افزاری شهرداری تهران بودند. مذاکراتی که امید می‌رود موجبات گسترش روابط بین‌المللی و درآمدزایی ارزی را برای بلدیه فراهم کند. (اطلاعات بیشتر اینجا)

همه ظرفیت رسانه‌هایی که چشم دیدن آسایش ایرانی‌ها را ندارند، برای به حاشیه کشاندن این سفر پای کار آمد. برنامه، ساخت آشوب و تولید خوراک رسانه‌ای بود. مرور ویدئوهایی که همین رسانه‌ها البته منتشر کردند، قابل توجه است. جایی که جمعیت حداکثر ۳۰ نفری، مقابل ساختمان محل اجلاس مشغول شلوغ‌کاری است.

بررسی این تصاویر به‌روشنی نشان می‌دهد خیلی از همین چند ده نفر هم، به زحمت می‌توانند به زبان فارسی تکلم کنند! به هرحال شلوغ‌کاری آن‌ها در خیابان‌های بروکسل خیلی هم تحمل نشده و جمعیت با ورود پلیس این شهر محدود و در مواردی متفرق می‌شوند؛ کوهِ تحریم‌طلبان و رسانه‌هایشان خیلی زود «موش» زایید!

ابتکارات دیپلماتیک شهرداری تهران حالا فرصت‌های فراوانی را برای «پایتخت» پدید آورده است. فرصت‌هایی که می‌تواند زمینه استفاده از دانش روز دنیا برای اداره کلانشهرها و هم‌چنین گسترش فعالیت‌های اقتصادی با محوریت «تهران» را فراهم کند.

انتهای پیام/

۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۹
کد خبر: 37798

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =