مدیریت شهری جدید، آسیب دیدگان اجتماعی را عضوی از خانواده خود می‌داند

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در ادامه سلسله بازدیدهای میدانی خود از مراکز تحت پوشش این سازمان، از مجموعه یاورشهر۵ ویژه ساماندهی معتادین متجاهر زن بازدید کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، احمدی صدر ضمن بازدید از روند خدمات رسانی مددکاران مرکز یاور شهر ۵ به مددجویان این مرکز، در جریان اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای الگوی تربیتی، آموزشی و درمانی ۹ گام برای ساماندهی معتادین متجاهر قرار گرفت.

وی با حضور در جمع مددکاران مرکز یاور شهر گفت: الگوی مداخله ای ۹ گام، یک مدل تکامل یافته برای بهبود و بازگشت به جامعه برای معتادان متجاهر است و در این خصوص مطالعات زیادی صورت گرفته و از همین رو لازم و ضروری است تا در تمامی یاورشهرها این الگوی تربیتی، آموزشی و درمانی پیاده سازی شود.

احمدی صدر در تشریح الگوی ۹ گام برای معتادین متجاهر گفت: در ذیل این الگو، برنامه های تربیتی، آموزشی و درمانی، سم زدایی، هویت بخشی، سلامت جسمانی و معنویت افزایی، مسائل روحی، روانی و انگیزشی قرار دارند که ضروری است برنامه ریزی همه یاورشهرها در این راستا شکل اجرایی به خود بگیرد.

وی افزود: اصالت این طرح ویژه سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، توجه به کرامت انسانی است. زیرا افرادی که در این مراکز هستند، انسانند. در دوره ای از مدیریت های گذشته شهری بعضاً بودند کسانی که می گفتند این افراد زباله های اجتماعی هستند و باید حتی به دریا ریخته شوند اما تفکر مدیریت شهری جدید هرگز این نیست. باید تاکید کنم که ما تمامی این افراد را عضوی از خانواده خود می دانیم و همه آنها مثل خواهر و برادر ما هستند و باید به آنها توجه ویژه شود.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی با تاکید بر اینکه اگر یکسان سازی در محتوا تحقق یابد، مسیر نیز به درستی هدایت می شود، افزود: امروز شاهدیم در تمامی مراکز یاور شهر با یک برنامه ریزی منسجم، گام اول سم زدایی، گام دوم بازیابی هویت و گام سوم سلامت جسمانی با جدیت برداشته می شود.

احمدی صدر در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به مددکاران حاضر در مرکز یاور شهر گفت: ما امروز برای بازرسی از مرکز یاور شهر ۵ به اینجا نیامده ایم بلکه آمده ایم تا به شما مددکاران فداکار، خسته نباشید بگوییم و از خداوند متعال برایتان آرزوی سلامتی و تندرستی داریم. امروزه شاهدیم اتفاقات خوبی در مراکز یاورشهر بانوان سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران رخ داده که همه این تلاش ها، ستودنی است.

وی همچنین در خطاب به مددکاران گفت: کار شما بسیار ارزشمند است. خدا به شما این فرصت را داده که دست کسانی که هیچ کسی دستشان را نمی گیرد، بگیرید. از این ۸۰ میلیون ایرانی و ۸ میلیارد انسان در کره زمین، چند نفر دست معتاد متجاهر و کارتن خواب روی زمین را می گیرند؟ رفتار های بسیار تند نشأت گرفته از اعتیاد برخی از این معتادان را تحمل می کنند، اما به کارشان ادامه می دهند؟ خدا شما را جزء این افراد خاص قرار داده است. خالصانه و صادقانه از شما تشکر می کنم و مطمئنم خدا به شما برکت خواهد داد. همانطور که پیامبر اکرم(ص) فرموده اند هر کس دست نیازمندی را بگیرد و گره از کارش بگشاید، گویی هزار سال در حالی است که روزها را به روزه داری مشغول بوده و شب ها را به نماز ایستاده و به همان اندازه ثواب الهی نصیبش خواهد شد.

احمدی صدر ادامه داد: مراکز ماده ۱۶ نیاز به تجهیز مضاعف دارند که در دستور کار سازمان قرار دارد. ضمن آنکه در تلاشیم مددجویان این مراکز بهبود یافته و نزد خانواده هایشان بازگردند. در این راستا شاهدیم که در سال گذشته بیش از ۲۰۰ مددجو ترخیص شدند که فقط کمتر از ۱۰ نفر، مجدداً بازگشته اند که به گواه تک تک مددکاران این آمار از بازگشت معتادین متجاهر به مراکز یاورشهر،کم سابقه بوده است.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: در سایر کشورهای به اصطلاح پیشرفته می گویند از هر یکصد معتاد، تنها ۳ نفر بهبود می یابند. اما در مراکز یاور شهر شهرداری تهران ما شاهد نقض این آماریم و می خواهیم به دنیا ثابت کنیم اگر فرهنگ حفظ کرامت و عزت نفس، بالای سر این افراد آسیب دیده باشد، شکستن رکوردها کار آسانی است.

انتهای پیام/

وی همچنین در ادامه از کارگاه قلاب بافی و خیاطی مددجویان و همچنین سایر بخش های یاورشهر ۵ بازدید کرد و برای رفع برخی از مشکلات این مرکز نیز دستوراتی را صادر کرد.

۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 37848

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =