فوت پاکبان خدوم شهرداری تهران در پی ورود غیرقانونی یک خودرو به مسیر اتوبوس بی.آر.تی

بامداد امروز بر اثر سانحه تصادف در بزرگراه چمران، یکی از پاکبانان خدوم شهرداری تهران جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار شهر، بامداد امروز بر اثر سانحه تصادف در بزرگراه چمران، یکی از پاکبانان خدوم شهرداری تهران جان خود را از دست داد.

علی اصغر طاهری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ ضمن ابراز تاسف از این سانحه و همدردی با خانواده و بازماندگان این نیروی خدوم شهرداری به خبرنگار شهر، توضیح داد: وقتی در یک مسیر و بزرگراه خط بی آرتی قرار می گیرد، عملا ماشین مکانیزه نظافت در یک سری نقاط نمی تواند فعالیت کند و به ناچار باید از نیروی انسانی استفاده شود. تردد خودروهای شخصی نیز در این مسیر ممنوع است؛ در واقع مسیر بی. آر. تی مسیر فریز شده ای است برای ارائه یک خدمت خاص به شهر.

وی افزود: با این حال اما یک شهروند با ماشین سواری به این مسیر ورود می کند که این امرمنجر به تصادف با نیروی پاکبان منطقه و در نهایت فوت این فرد زحمتکش می شود. خط ترمز این خودروی سواری هم حدود ۵۰ متر بوده و متاسفانه حتی بعد از برخورد با کارگر شهرداری، راکب خودرو اصلا توقف نکرده است.

طاهری تصریح کرد: البته ما از طریق دوربین های ترافیکی از بازه ساعت ۳ تا ۵ صبح را رصد خواهیم کرد تا این خودرو را شناسایی کنیم.

طاهری ادامه داد: معمولا جارو زدن این محدوده که در اصطلاح به آن ده- یک می گویند، به صورت مکانیزه انجام می شود ولی وقتی محوطه فضای سبز بزرگراه را بازپیرایی می کنیم، برای جمع آوری دپو های فضای سبز راهی جز استفاده از نیروهای انسانی نداریم تا آنها این دپوها را جمع آوری و کیسه کنند و در مرحله بعد، انتقال‌ آنها با خودرو صورت گیرد. در واقع چون موضوع جمع آوری دپوی فضای سبز است و نه جارو زدن ، باید از نیروی انسانی استفاده کنیم.

گفتنی است؛ شهرداری تهران ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه دلخراش و همدردی با خانواده محترم این نیروی خدوم، موضوع شناسایی خودروی متخلف را به طور قطع از طریق مراجع انتظامی و قضایی پیگیری می کند و تا حصول نتیجه در این خصوص از هیچ اقدامی فروگذاری نخواهد کرد. 

انتهای پیام 

۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
کد خبر: 37908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =